2021-01-18 12:00Pressmeddelande

Qliro stärker sitt erbjudande mot e-handlare och konsumenter - vässar sin checkout

Qliro, som byggdes av stora e-handlare för stora e-handlare, är ett ledande techbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige.

Qliro var först på marknaden att erbjuda fraktalternativ i checkoutflödet och nu tas nästa steg för att vässa erbjudandet för e-handlare och konsumenter genom ett partnerskap med Unifaun. Partnerskapet innebär att Qliro kan erbjuda sina anslutna e-handlare tillgång till 150 transportörer och marknadens mest populära leveransalternativ integrerat i Qliros checkout.

Genom samarbetet har e-handlaren möjlighet att enkelt konfigurera vilka leveransalternativ som ska visas upp i kassan för kunden relaterat till en mängd olika parametrar, som postnummer för leveransen, varukorgens värde eller tid på dygnet. Allt för att ge konsumenten de mest relevanta leveransalternativen och därigenom öka konverteringen för handlarna. Handlaren har även möjlighet att på ett enkelt sätt lyfta miljövänliga leveransalternativ, vilket efterfrågas allt mer av konsumenter. Samarbetet med Unifaun i kombination med Qliros tidigare helt flexibla fraktlösning där handlaren har möjlighet att skräddarsy gränssnittet för frakt gör Qliros checkout än mer kraftfull.

- Tack vare att vi jobbar så nära våra handlare och kravställer ihop så insåg vi tidigt värdet i att erbjuda fraktalternativ i checkoutflödet. Vi var först på marknaden att erbjuda e-handlare denna lösning. Vi är mycket glada att fortsätta förbättra vår lösning genom att ingå partnerskap med Unifaun vars lösning är integrerad i vår checkout. För att öka kundnöjdheten och konverteringen så är det oerhört viktigt att kunna erbjuda de mest relevanta betal- och leveransalternativen. Det är något som nu blir ännu bättre i Qliros checkout genom samarbetet med Unifaun.”. – Johnny Sällberg, CCO Qliro

- Vi är väldigt glada över att Qliro valt att integrera Unifauns leveransmodul direkt i kassan. Vi är övertygade om att samarbetet kommer att bidra väldigt positivt till våra gemensamma kunders konkurrenskraft då en bättre köp- och leveransupplevelse ger återkommande kunder.” – Linda Wessman, Head of Partners & Alliances Nordics Unifaun

Unifauns leveransmodul är integrerad i Qliros checkout. För att komma igång behöver e-handlaren ett separat avtal med Unifaun. Lösningen fungerar för samtliga marknader där Qliro erbjuder sin betallösning.

Läs mer om leveransmodulen här.

Qliro: Johnny Sällberg, Chief Commercial Officer
E-post: johnny.sallberg@qliro.com

Unifaun: Linda Wessman, Head of Partners & Alliances Nordics
E-post: linda.wessman@unifaun.com

Om Unifaun
Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har mer än 2,3 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 5,8 miljarder kronor. De största ägarna är Rite Ventures med 25,8% ägande och Mandatum Life (Sampo) med 9,8% ägande. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.