2021-05-07 06:45Pressmeddelande

Norska skönhetsbolaget Blush byter betalpartner till Qliro

Skönhetsjätten NF Holding väljer att utöka sitt samarbete med Qliro avseende betallösningar till att även inkludera Blush, en av Norges ledande e-handlare inom skönhet. Samarbetet innebär att Qliro ytterligare stärker sin ställning som ledande betalleverantör inom e-handelns skönhetssegment i Norden. Samarbetet inleds omgående.

Blush säljer skönhets- och hälsoprodukter till kvinnor och män i Norge. Med ett fokus på hållbarhet, snabba leveranser och bra kundservice har Blush målet att bli Norges största aktör inom skönhet och välbefinnande. Blush’s omsättning under 2020 växte med 60 procent.

Nu väljer Blush Qliro som betalpartner. Partnerskapet innebär att Blush’s kunder ges möjlighet att betala på det sätt som passar just dem och kunna använda sig av Qliros betalprodukter, som till exempel den populära fakturaprodukten, genom Qliros checkoutlösning. Blush blir också Qliros första kund att erbjuda betalsättet Vipps i Qliros checkout.

- Blush systerbolag i Sverige, Nordicfeel och Eleven, har ett nära samarbete med Qliro som vi är mycket nöjda med. Det tillsammans med deras innovativa och kundvänliga checkoutlösning gjorde att valet av Qliro som betalpartner var naturligt även för Blush, kommenterar Christina Ericsson, VD NF11 Holding.

- Det är roligt att få välkomna en stark och renodlad norsk handlare som Blush till Qliro. Vi är imponerade av den starka position de uppnått inom sitt segment och vi ser fram emot att få vara med och stödja deras fortsatta tillväxt. Utöver det nära samarbetet vi har sedan tidigare så har vår moderna checkoutlösning och den utveckling vi gjort av de digitala kundplattformarna i Norge varit viktiga för att få förtroendet att ingå partnerskap med Blush, kommenterar Johnny Sällberg, CCO på Qliro.

Qliro dominerar sedan tidigare skönhetssegmentet i Norden med kunder som Lyko, CAIA, Parfym, Bangerhead, Nordicfeel, Eleven, Baresso, It’s Perfect, Headspot och Beautystore. Med Blush stärks positionen på den norska marknaden.

Nyligen presenterade Qliro nyheten om att Qliro stärker sitt erbjudande för nordiska e-handlare och konsumenter genom att integrera betalalternativen Vipps i Norge och Mobile Pay i Danmark i sin checkout. Läs mer om det här

Om Blush

Blush är en av Norges ledande webbutiker inom skönhet och välbefinnande och en del av NF11 Holding som även äger skönhetsbolagen Nordicfeel och Eleven.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har 2,5 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 6,2 miljarder kronor. De största ägarna är Rite Ventures med 25,8% ägande och Mandatum Life (Sampo) med 9,8% ägande. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.