2021-09-09 12:15Nyheter

Webbinarium om bostadspriserna

Vi tar tempen på höstens bostadspriser

Tisdagen den 21 september tar vi tempen på höstens bostadspriser. Tillsammans med Valueguard presenterar vi den senaste prisstatistiken (HOX Index) som släpps för allmänheten samma dag. Under webbinariet kommer vi även att förklara vilka drivkrafter som styr prisutvecklingen för bostäder. Hur har t.ex. boendepreferenserna skiftat under pandemin och hur har förutsättningarna för att låna till en bostad förändrats?

När? tisdagen den 21 september kl. 10.00-10.45
Hur? digitalt
Anmälan: mejla oss på event@prognoscentret.se och ange ”Valueguard” i ämnesraden. Senast den 20/9 vill vi ha din anmälan.
Kostnad: webbinariet är gratis

Talare

Stefan Thunberg, Valueguard

Stefan Thunberg är produktionschef på Valueguard och har tidigare även haft rollen som analytiker. Valueguard producerar bostadsmarknadsstatistik för den svenska marknaden. Varje månad publiceras HOX index, som mäter prisutvecklingen nationellt och regionalt. Valueguards statistik används av banker, myndigheter och fastighetsmäklare i hela landet. SCB inkluderar Valueguards index både i beräkning av KPI och i rapportering till Eurostat.

Johan Grip, Prognoscentret

Johan Grip är Prognoscentrets chefsekonom sedan våren 2021. Han kommer senast från Riksbanken där han arbetat på avdelningen för finansiell stabilitet med att bland annat analysera bostads- och fastighetsmarknaden.

Besök oss:
www.prognoscentret.se
www.valueguard.se

Om Prognoscentret

Prognoscentret erbjuder som oberoende marknadsanalysföretag strategiska, taktiska och operativa beslutsunderlag till aktörer inom den nordiska byggbranschen. Företaget har idag flertalet av marknadens ledande aktörer som kunder. Med varierande analyser och undersökningsmetoder tillgodoses behov och önskemål inom såväl producent- och entreprenadled som inom handel, bank och consulting. Prognoscentret är Sveriges och Norges representanter i Euroconstruct® och har därigenom en unik tillgång till information om motsvarande marknader i hela Europa.