2021-07-05 08:41Press release

PW NORDAMERIKA LANSERAR VÄRLDENS FÖRSTA WELLNESS DRINK MED ULTRALÖSLIGT CURCUMIN

PW Nordamerika lanserar världens första wellness drink med ultralösligt curcuminPW Nordamerika lanserar världens första wellness drink med ultralösligt curcumin

Pharma Way North America, ett Atlanta-baserat företag, meddelar att man börjat sälja världens första ultralösliga curcumin wellness drink som heter DOT SHOT i USA. Lanseringen i Amerika följer en framgångsrik lansering av DOT SHOT i Europa där produkten har fått mycket positiva reaktioner av människor med en aktiv livsstil. Dessutom använder många professionella idrottare produkten. DOT SHOT används till exempel av svenska golfspelare på PGA- och LPGA-touren samt hockeyspelare i NHL, toppklättrare och det svenska alpina skidlandslaget.

DOT SHOT är unik med sin egenutvecklade vattenlösliga curcumin vilken ger supersnabb kroppsabsorption av curcumin, den aktiva ingrediensen i gurkmeja. Curcumin är normalt svårt för kroppen att absorbera men teknologin som används i DOT SHOT möjliggör full och extremt snabbt upptag i blodet för att leverera gurkmeja / curcumins beprövade hälsofördelar.

När muskler och leder känns orörliga. DOT SHOT hjälper kroppen att motverka oxidativ stress och bibehålla kroppens rörlighet. DOT SHOT har visat sig fördelaktigt för aktiva människor när de bedriver många typer av sporter såsom t.ex. golf, fotboll, tennis, skidåkning och ishockey.

"Vi är mycket glada över att lansera DOT SHOT i Amerika. Dess ultralösliga curcumin erbjuder funktionalitet snabbare och mer effektivt för amerikanska användare av wellness shots. DOT SHOT kommer initialt att säljas exklusivt online www.mydotshot.com. Expansionen till detaljhandeln är planerad till 2022." säger Morgan Cederblom, VD för Pharma Way North America.

About Pharma Way AB

Pharma Way har ett internationellt team med många års erfarenhet inom läkemedelsprodukter, utveckling, försäljning och marknadsföring. Tillsammans med våra partners marknadsför och distribuerar vi Lifestyle samt egenvårdsprodukter så som Dot Shot och Go´KiD serien, se även www.dotshot.se samt www.gokid.nu på Europa och USA marknaden.

Mårten Österlund
PhD