2014-03-03 14:40Pressmeddelande

Lönekonsult eller Offentlig upphandlare?

Möt Påhlmans Handelsinstitut på ny YH-mässa!

Påhlmans Handelsinstitut finns på plats den 17 mars när Studentum och YhSL (Yrkeshögskoleanordnare i Stockholms län) presenterar 2014 års Yrkeshögskolemässa, för att möta alla som är nyfikna på YH-utbildningar som startar till hösten.

Förra årets nyhet var YH-utbildningen Offentlig upphandlare, som Påhlmans Handelsinstitut är ensamma i Stockholm om att erbjuda. Efterfrågan är stor - varje år annonseras inte mindre än 1 200 upphandlingar ut av olika myndigheter.

- Årets nyhet är Lönekonsult och sammanlagt har vi inom Medborgarskolan Stockholmsregionen, där Påhlmans Handelsinstitut ingår, starter till sju spännande YH-utbildningar i höst, något vi är mycket stolta över, säger Lisa Algvere, chef för YH-enheten inom Medborgarskolan Stockholmsregionen.

Yrkeshögskolan är en eftergymnasial utbildningsform som kombinerar teori med praktik och som genomförs i nära samarbete med arbetslivet. Redan under utbildningen förankras och prövas kunskaperna ute på företag. Studerande går direkt ut i arbete efter sin examen och många företag handplockar medarbetare direkt från YH-utbildningar arrangerade av Påhlmans Handelsinstitut.

På Yrkeshögskolemässan får du tillfälle att möta Påhlmans Handelsinstitut och ställa frågor kring innehåll och karriärmöjligheter för de YH-utbildningar som startar hösten 2014: Lönekonsult, Offentlig upphandlare, Paralegal och Redovisningskonsult.

Yrkeshögskolemässan äger rum må 17/3, kl 10–19, i Pelarsalen på Norra Latin (Drottninggatan 71B) i Stockholm. Fritt inträde.

För mer information om vår YH-verksamhet
Lisa Algvere, chef YH/Uppdrag
Medborgarskolan Stockholmsregionen/Påhlmans Handelsinstitut
lisa.algvere@medborgarskolan.se

Om Påhlmans Handelsinstitut

Sedan 1881 har vi på Påhlmans Handelsinstitut hjälpt över 300 000 personer att komma vidare i sina karriärer, dvs att hitta ett nytt jobb, kvalificera sig för en ny tjänst eller avancera på sin nuvarande arbetsplats. De allra flesta av våra studenter har valt att läsa någon av våra studiemedelsberättigande och yrkesinriktade heltidsutbildningar inom ekonomi, handel, juridik och kommunikation. Men vi anordnar även kurser inom ekonomi, juridik, kommunikation, HR och språk, samt företagsanpassade skräddarsydda utbildningar. Yrkesinriktade utbildningar har kännetecknat Påhlmans Handelsinstitut ända sedan starten år 1881. Redan från början var utbildningarna nära knutna till verkligheten och med lärare från näringslivet. Genom åren har Påhlmans Handelsinstitut fortsatt i samma anda. I ett nära samarbete med näringslivet, myndigheter, organisationer och privatpersoner, levererar vi i dag både hel- och deltidsutbildningar av hög kvalité. Våra utbildningar är alltjämt inriktade på handelsämnen som ekonomi, juridik, språk och kommunikation.

Påhlmans Handelsinstitut