2013-02-11 08:26Pressmeddelande

Vill unga i Norrbotten studera

null

Nolia Utbildning & Rekrytering i Piteå den 12 februari 2013 i Norrmalmia Sporthall är fullmatad med utställare som verkligen vill ge alla besökare svaren, VAD/VILKA möjligheter finns det för just DIG. Yrkeshögskolor, universitet, högskolor, eftergymnasiala utbildningar trängs med företag, branschföreträdare, kommuner och myndigheter, alla vill ge sin syn på vilka möjligheter som finns .
Norrbotten behöver välutbildad arbetskraft, nu och i framtiden.

Över 3300 besökare är föranmälda till mässan från större delen av länet samt delar av Västerbotten. Utmana våra utställare som representerar ett fler tal branscher där framtidens jobb finns, säger Inger Bäckström, projektledare för mässan.

På mässan startar äventyret, där ges motivation och drivkraft för att göra de val som ger oss ett liv, utbildning, jobb, familj, någonstans att bo, vänner. Denna dag är en speciell dag, man kan nästa ta på den positiva energi som flödar i mässhallen, avslutar Inger Bäckström

Jennie Lindberg, ung engagerad tjej från Piteå som vill göra skillnad, pratar om hur det är att pendla mellan ett ”Svensson liv” i Sverige och ett liv i Ghana, vad är det som driver henne och hur hittar hon sin motivation?

För mer information kontakt

Inger Bäckström, Projektledar Nolia Utbildning & Rekrytering 070-559 63 52, inger.backstrom@nolia.se , www.nolia.se/ur

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB