2015-08-18 08:14Pressmeddelande

Stort intresse för Stora Lulemässan

null

Allhelgonahelgen i år blir första gången Stora Lulemässan hålls. Redan nu är över 70 procent av mässan fylld med utställare.

– Vi vill ha ett brett utbud och ser till att det ännu finns möjligheter till att boka plats på mässan, säger Ann Vikström, projektledare för mässan.

Stora Lulemässan hålls i Arcushallen fredag 30 oktober till söndag 1 november och blir en renodlad publikmässa med överraskningar, ett intressant program och brett utbud av aktörer inom teknik och motor, fritid och hälsa, mat och hem, samt barn, design och skönhet.

– Det känns roligt och jättespännande att få vara med om denna satsning på en ny bred familjemässa med något för alla, säger Ann Vikström, projektledare för Stora Lulemässan.

Intresset är stort från utställare och hon berättar att de redan har lyckats fylla över 70 procent av mässan. För att kunna göra en bra upplevelse för besökarna hoppas Ann Vikström att utställare som är intresserade hör av sig så snart som möjligt. Hon betonar också att en av de viktigaste aspekterna under planeringsfasen är att skapa ett brett utbud.

– Vi jobbar med att hitta en bredd och variation på utbudet och vill undvika för många utställare med samma produkter. Vi vill locka så många olika grupper av besökare som möjligt och det gör att utställare som har något extra intressant att visa upp är extra intressanta för oss, förklarar hon.

Nolia har över tid arrangerat mässor och konferenser i Luleå, men det här blir alltså första publika mässan i Luleå.

– Vi är glada över att växa och skapa möjligheter till positiv tillväxt i Luleå regionen. Vi ser verkligen fram emot att få skapa en ny bred mässa som lockar hela familjen, säger Tommy Abrahamsson, vd Nolia AB.

Fakta Stora Lulemässan:

Tidpunkt: 30/10 – 1/11, 2015 (fredag – söndag). Öppet alla dagar klockan 10.00-17.00.

Plats: Arcushallen, Luleå

Teman: Teknik, hälsa, hem, fritid, motor, information, design, barn, skönhet, mat.

Webb: www.nolia.se/lulemassan

Arrangör: Nolia AB

För mer information, kontakta:

Ann Vikström, projektledare Stora Lulemässan

0911-649 39, 070-325 29 77

ann.vikstrom@nolia.se

erik.safvenberg@dynamopress.se

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB