2016-02-19 10:28Pressmeddelande

Stort intresse för Europas viktigaste mötesplats för gruvnäringen!

null

När Nolia tillsammans med Atlas Copco bjöd in utländska beskickningar i Sverige till nätverkande och information om Euro Mine Expo var intresset stort. 40-talet representanter från bland annat Albanien, Armenien, Belgien, Bolivia, Bulgarien, Kanada, Lettland, Litauen, Mongoliet, Polen, Sydafrika, Turkiet, Ukraina och Österrike hade hörsammat inbjudan. Mötet hölls i Atlas Copcos besöksgruva i Stockholm, en passande inramning till ämnet.

Representanter för Atlas Copco och Business Sweden presenterade Svensk gruvindustri och dess möjligheter. Jaana Tengman, projektledare för Euro Mine Expo, bjöd in deltagarna till Europas viktigaste mötesplats för gruvnäringen – Euro Mine Expo i Skellefteå 14-16 juni 2016. Mötesplatsen erbjuder nätverkande, lärande och stora affärsmöjligheter, något som tilltalade gästerna.

Föreläsningen avslutades med afternoon tea, ett utmärkt tillfälle till nätverkande och fördjupade diskussioner.

”Att branschen upplever en tuff period är ingen hemlighet, men nu finns tid och möjligheter att bygga för framtiden. Många vill utöka sitt nätverk, tänka nytt och få ut sitt budskap. En internationell mötesplats som Euro Mine Expo är en effektiv lösning. Intresset här idag tyder på att många delar den uppfattningen.” Säger Jaana Tengman, projektledare för Euro Mine Expo.

Euro Mine Expo är en internationell mässa och konferens för gruvindustrin. Mötesplatsen arrangeras vartannat år i Skellefteå. Mer än 2000 deltagare, 200 utställare från 40 nationer deltog 2014. Euro Mine Expo arrangeras 14-16 juni 2016 av Nolia. Norrlands största arrangör av mötesplatser.

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB