2013-10-24 16:10Pressmeddelande

Spännande inslag vid Nolia-konferens: Vem får ledarskapspriset?

null

Få vet det idag. Men snart blir det officiellt. I samband med konferensen Nolia Ledarskap & HR avslöjas vem som får Sparbankens Nords ledarskapsstipendium.

29-30 oktober genomförs konferensen som lockat ett flertal framgångsrika och hyllade föreläsare.
Dit hör bland andra Percy Barnevik, legendarisk företagsledare med mångårig erfarenhet av ledarskap på absolut toppnivå. Dit hör även Stina Honkamaa Bergfors med en succéartad karriär som bl.a rymmer chefskap inom sökmotorjätten Google. Idag är det en ny utmaning som gäller för Stina:
att utveckla det nystartade och företaget United Screens.

Glädjande mix
Men Nolia Ledarskap och HR har dessutom lockat många deltagare, vilket glatt noteras av projektledaren Annica Markusson.
– Vi har över 400 anmälda till de två konferensdagarna. Det är förstås jättekul.
Varifrån kommer då deltagarna?
– Geografiskt sett har vi deltagare från Kiruna i norr till Umeå i söder. Och, inte minst, glädjande är den fina mixen mellan offentlig och privat verksamhet. Jämfört med fjolåret har vi ett klart större inslag av deltagare från näringar kopplade till den privata samhällssektorn, säger Annica Markusson och pekar på deltagarlistan som en bekräftelse på den positiva utvecklingen.

Pengar för gott ledarskap
Vid konferensen kommer Sparbanken Nord att dela ut ett ledarskapsstipendium som, förutom äran, består av en summa pengar, närmare bestämt 10 000 kronor, som utgör en del av de vinstmedel som banken årligen avsätter till viktiga ändamål i regionen.
– Det här är vårt sätt att uppmärksamma betydelsen av ett bra ledarskap, anser Erik Hägglöv, bankens VD.

För information och bilder om Nolia Ledarskap och HR går det bra att kontakta
Annica Markusson på tel.  0911-649 33, 070-312 81 23 eller annica.marcusson@nolia.se

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB