2013-04-18 09:19Pressmeddelande

Pressinbjudan: Välkommen att smaka på årets potatis – Solist!

null

Fredagen den 26/4 slås portarna upp till den andra trädgårdsmässan på Nolia. Vi bjuder press och speciellt inbjudna på lunch kl 11.30. Larsvikens Lantbruks AB presenterar ”Årets Potatis för fritidsodlare” samtidigt som lunchen avätes. Precis som förra året har potatisrätten tagits fram av slottskrögaren Marcus Nemrin på Sofiero Slottsrestaurang. Den tillagas av Erik Sandström på Kummin och Larsviken står för ingredienserna. Svenska Moderådets vd Lotta Ahlvar trendspanar under presslunchen och berättar om några av de viktigaste influenserna i trädgårdssammanhang.

Moderådet finns även på plats på själva mässan med en inspirationsmonter som heter “Något nytt, något lånat, något vitt och något svart” med anledning av stundande bröllopsyra. Här väljer Moderådets vd Lotta Ahlvar att inspireras av brudparens traditionella klädsel, han i svart och hon i vitt, till en modern plantering där kontrasterna svart och vitt är i fokus.

- Petunia i färgen svart är sensationellt snyggt med sina sammetslika kronblad, säger Lotta Ahlvar. Och samplanterad med vita blomster och silverfärgade blad uppstår stilig kontrastverkan som känns både modernt och klassiskt på en och samma gång.

Bröllopstema gäller också för årets fem balkonger som är kreerade av ICA Maxi, Smultronstället, Jonas Berring, Nymyran och Granngården.

Hägnaregården, Blåeld och Forslunda står för de övriga inspirationsytorna.

Varmt välkomna till Nolia Trädgård!

OSA till presslunchen senast onsdag 24 april till Kristin Olsson, 070-255 61 95 eller kristin.olsson@nolia.se

Med vänlig hälsning,
Kristin Olsson, projektledare Nolia Trädgård 2013
Nolia AB

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB