2015-03-09 13:41Pressmeddelande

Nolia Utbildning & Rekrytering Sundsvall drar nationella utställare!

null

Nolia Utbildning & Rekrytering arrangeras i år i en ny lokal, U-sports f.d. butik.
- Det ska bli spännande med ny lokal, säger Elin Nylund, projektledare Nolia Utbildning & Rekrytering.

Besökare på Nolia Utbildning & Rekrytering har mycket att se fram emot när de tar steget in på mässan. Med temat ”En hållbar framtid” vill vi skapa inspiration, väcka idéer och tankar hos alla. Viktigt för oss är även att alla våra besökare känner att det får ut något av mässan.

Tre fyllda utbildningsmässor på tre olika orter – vi ser en positiv trend bland utbildningarna. Bland annat gör folkhögskolorna en stor satsning på mässan i Sundsvall. Flertalet branscher finns också på plats för att rekrytera skarpt och informera var det finns jobb. På mässan finns även ett rekordstort antal universitet och högskolor med stor nationell spridning.
- Det är jätteroligt att vi har en sådan nationell spridning på våra utställare, säger Elin Nylund, projektledare för Nolia Utbildning & Rekrytering.

Utställarna har också tagit chansen att synas lite mer genom de för i år nya miniseminarierna. Utställarna har fått möjlighet att boka in seminarietider för att berätta lite mer om sig själva. Besökare kan under dagen lyssna på Chalmers, Cultural Care Au Pair, Uppsala universitet, Umeå universitet, Sundsvalls kommun och Luleå tekniska universitet.

Miljödiplomering. Alla tre mässor är miljödiplomerade via Håll Sverige Rent som besöker mässan i Sundsvall för att uppleva miljöarbetet samt överlämna miljödiplomet.

Tid och plats: Torsdag 12 mars, 09:00-15:00, U-sports f.d. lokaler, Gesällvägen 7B, Birsta, Sundsvall.
Fri entré!

Elin Nylund, projektledare, 070-30 30 543, elin@nolia.se
Nolia Utbildning & Rekrytering
www.nolia.se/ur

Se även information och program: http://nolia.se/ur

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB