2013-10-01 13:45Pressmeddelande

Nolia Utbildning & Rekrytering i Sundsvall byter datum och arena 2014

null

Oändliga möjligheter, många val och heta yrken på Nolia Utbildning & Rekrytering 14/2 på Tonhallen, Sundsvall.

Nolias årliga utbildning och rekryteringsmässa för länets unga kunskapstörstande gymnasielever, arbetssökande och övriga intresserade som vill välja ny väg i livet.

Nyhet för i år är att vi byter både datum och lokal.
Mässan finns i tre städer, turnén startar i Luleå den 11:e och fortsätter i Umeå den 13:e för att avslutas i Sundsvall den 14:e februari.

- Sedan år 2002 har vi funnits i Sundsvall och tidigare varit i Nordichallen. Då vi av en rad olika anledningar inte kan använda Nordichallen nästa år flyttar vi konceptet till Tonhallen. Det kommer att bli en härlig dag med utställare, förebilder och föreläsare där skillnad gentemot tidigare år blir mindre storlek på utställarnas montrar. Då syftet med mässan är att presentera vad framtiden kan erbjuda känns det väldigt spännande och roligt att kunna fortsätta uppfylla syftet oavsett var vi arrangerar mötesplatsen, säger projektledaren Elin Nylund.

Nolia Utbildning & Rekrytering är en mässa där yrkeshögskolor, universitet, högskolor, eftergymnasiala utbildningar trängs med företag, branschföreträdare, kommuner och myndigheter, som alla vill ge sin syn på vilka möjligheter som finns.

Nolia Utbildning & Rekrytering Sundsvall
Tonhallen, 14 februari 2014 klockan 09.00-15.00.
Mer information:
Elin Nylund, Projektledare
Mob. 070-30 30 543
Mail. elin.nylund@nolia.se Hemsida. www.nolia.se/ur

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB