2015-04-28 07:30Pressmeddelande

Nolia Trädgård slog besöksrekord!

null

För fjärde gången i rad har Nolia Trädgård genomförts i Umeå. Besökarna kom ända från Sundsvall i söder, Kalix i norr och Vasa i öster. Under tre dagar har det handlats, diskuterats, utbytts idéer och inspirerats.

Förutom sextiotalet utställare kunde besökarna också inspireras av flera inspirationsytor i hallen. Dessutom byggde sex företag var sin balkong med temat ”Odlingsglädje” där besökarna röstade fram vinnaren Växande Design med sin balkong ”Balkongglädje”. På Rådgivningsgatan ställde tolv föreningar ut och gav råd och tips. Gunnel Carlson, känd trädgårdsjournalist, var moderator under alla tre dagarna på scenen i hallen där besökarna kunde lyssna på en massa olika föreläsningar.

I år kom 6.791 personer (i fjol 6.503) vilket visar att en mötesplats för trädgård i Norrland verkligen behövs.

Fakta Nolia Trädgård:

Datum: 24 – 26 april 2015

Plats: Signalvägen 3, Umeå

Tema: Norrlands egen trädgårdsmässa

Arrangör: Nolia AB (www.nolia.se)

För mer information om Nolia Trädgård, kontakta:

Kristin Olsson, projektledare, Nolia: 090-16 34 02 Mobil: 070-255 61 95

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB