2013-02-11 14:01Pressmeddelande

Motivation och drivkraft på Nolia Utbildning & Rekrytering den 19 februari i Sundsvall

null

Motivation och Drivkraft är mässans tema detta år och föreläsare är valt utifrån detta. Mässan erbjuder fantastiska och inspirerande personer som ger kraft och möjligheter till utveckling.

Årets förebild Marika Carlsson är hittebarnet som adopterades från Etiopien och som fick en ny chans i livet och tog den. Idag är hon utsedd till Sveriges bästa komiker och turnerar just nu med sin föreställning ” En negers Uppväxt”. På mässan kommer hon att prata om att vara annorlunda, att stå upp för den man är och att våga ta plats.

I samarbete med Sundsvall24 föreläser Adam Mayes och Ulf Benjaminsson från Högskolan på Gotland som kommer att inspirera genom sin föreläsning ”Evaluating Game Educations”., där de berättar och inspirerar till att utforska speldesignvärlden!
”Var dig själv, alla andra är ju upptagna” är rubriken på den föreläsning Carina Söderlund från Studieförbundet Bilda kommer att hålla. Carina kommer att ta upp vikten av att våga göra någonting av sina drömmar och att ibland våga säga nej till andra och jag till sig själv.

Tid och plats: tisdag 19 februari, 09:00-15:00, Nordichallen Gärdehov, Sundsvall. Fri entré.

Elin Nylund, Projektledare
Nolia Utbildning & Rekrytering
070-303 05 43, elin@nolia, www.nolia.se/ur

Se även information och program: http://nolia.se/ur/

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB