2013-07-26 09:04Pressmeddelande

I Stora Nolias aktivitetsland samsas mästare med unga

Stora Nolias aktivitetsland heter ett eget område fyllt av spännande och roliga aktiviteter för barn- och ungdomar.
– Vi har stort fokus på aktiviteter. Här kan man testa olika aktiviteter och se uppvisningar varje dag. Jag vågar lova att vi har något som alla kan tycka är spännande, roligt eller intressant, säger Peter Eriksson, ansvarig för Stora Nolias Aktivitetsland.
Den nordiske mästaren på 60 meter, Odain Rose, finns på plats mellan måndag och onsdag för att coacha i olika löpstilar.
Det kommer också att finnas möjlighet att prova paintball och att vara med i en spännande lagturnering. På tal om att skjuta så har Björklöven spelare på plats och där finns chansen att se hur hårt man kan skjuta med klubba och puck i en speedshooting-maskin. I skyttets tecken går även möjligheten att testa skidskytte, dock utan snö får man väl tillägga.
För de som gillar djur erbjuder aktivitetslandet mycket intressant och roligt. Man kan bland annat möta katter, se uppvisning med islandshästar och rida på ponnyer.
Vill man inte sitta på hästryggen kan man istället sätta sig in en bilsimulator. Det kommer också att finnas möjlighet att köra radiostyrda bilar.
Två olika luftland erbjuder hoppborgar för alla åldrar och dessutom blir det andra fysiska aktiviteter i forma av exempelvis mekaniska tjurar.
Hela veckan kommer det att vara skateskola och sista söndagen avslutas det med en skatetävling.

För mer information kontakta:
Programansvarig Jan-Olof Sandberg
090-16 34 07,070-674 74 64
janolof.sandberg@nolia.se

Projektledare Lars Olovson
lars.olovson@nolia.se

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

Jonas Dahlberg
VD, Nolia AB