2022-02-09 13:21Pressmeddelande

Högtryck hos Nolia efter slopade restriktioner

Nolias vd, Jonas Dahlberg– Samtidigt som vi arbetat med omställning och utvecklat digitala mötesformer har vi hela tiden trott på det personliga mötet som en framgångsfaktor för tillväxt och utveckling, säger Nolias vd, Jonas Dahlberg

Högtryck hos Nolia efter slopade restriktioner

Nu när restriktionerna slopats ser Nolia ljust på framtiden:
– Våra utställare har visat ett fantastiskt tålamod och de allra flesta har följt med oss genom pandemin. Dessutom har många nya kunder tillkommit. Nu jobbar vi för högtryck med årets mässor, som Stora Nolia, Nolia Trädgård, Euro Mine Expo, Load Up North och Nolia Beer, säger Jonas Dahlberg, vd på Nolia AB.

Det har varit en helt unik situation som Nolia AB befunnit sig i under pandemin.

– Att ha som affärsidé att samla så många människor som möjligt har minst sagt varit en utmaning under de två år som pandemin rasat. Samtidigt som vi arbetat med omställning och utvecklat digitala mötesformer har vi hela tiden trott på det personliga mötet som en framgångsfaktor för tillväxt och utveckling. Vi ser nu ett uppdämt behov av mässor och andra mötesplatser, säger Jonas Dahlberg som fortsätter:

– Samtidigt kommer vi att vara ödmjuka inför framtidens utmaningar och respektfulla inför det faktum att beteendemönster kommer att förändras både hos utställare och besökare. Därför faller vi tryggt tillbaka på vårt övergripande säkerhetsarbete ”Vi ses säkert” och den Covid 19-certifiering som vi kommer att använda när det finns behov.

Går för högtryck

Nu går verksamheten för högtryck, inte minst arbetet med rally-VM som vi verkligen välkomnar till regionen. Uthyrningen av möbler och konferensavdelningarna i Umeå och Piteå ser nu hur bokningarna åter kommer rullar in.

– Även försäljningen och planeringen går för fullt på årets mässor, Stora Nolia, Nolia Trädgård, Euro Mine Expo, Load Up North och Nolia Beer. Vi jobbar även med andra mässor som bland annat Nolia Karriär som hålls i februari 2023. Dessutom pågår ett fantastiskt arbete med en lång rad externa mässor och event som kommer att hållas i våra lokaler, men också nya mässor som Mittpunkt Skog, som hålls i Överkalix, säger Nolias vd.

Alla kommande event går att hitta i Nolias eventkalender.

vd, Nolia AB

jonas.dahlberg@nolia.se

Ämnen: Nolia AB

Om Nolia AB

Företaget Nolia AB skapar attraktiva mötesplatser som ger positiv tillväxt för näringsliv och samhälle i Norrland. Det gör vi genom att arrangera mässor, konferenser och andra event. Vi erbjuder även konsulttjänster som projektledning samt uthyrning av möbler och annan utrustning. Varje år arrangerar vi nära 15 stora publik- och fackmässor i Norrland där Stora Nolia är den största. Hos oss träffas varje år över 250 000 människor för att utbyta erfarenheter, utvecklas och göra affärer.

VD, Nolia AB
Erik Säfvenberg