2021-04-12 09:59Pressmeddelande

Treakel lakritsbutik

Idag är det den 12 april och därmed också internationella lakritsdagen! Det firar vi med att sticka in huvudet hos en av Stenstans senaste nyetableringar: Treakel lakritsbutik.

”Vi har en bra grund att stå på: affärsmannaskap, galenskap och mod.”

Butiken firar två månader i Sundsvall och det är Tobbe Vindal och kompanjonen Daniel Hermansson som står bakom nyöppningen. De har sedan tidigare en pub i Östersund, och när de i februari släppte ett nytt koncept med kombinerad öl- och lakritsprovning, sålde platserna snabbt slut. De insåg att intresset för lakrits var stort och valde därför att gå ’all in’ och starta en lakritsbutik.

I oktober förra året öppnade Treakel i Östersund, och fyra månader senare valde de även att slå upp portarna i Sundsvall – eller valde Sundsvall Treakel? När kompanjonerna börjat se över lokalutbudet i Sundsvall gick det fort. De hittade lokalen på Torggatan som kändes helt rätt, och på bara några få månader gick de från att vara spekulanter till att nu tillgodose befolkningen med lakrits av premiumkvalitet. Vi vill bidra med något positivt i den galna tiden vi lever i, säger Tobbe Vindal.

En spännande etablering tycker vi på Näringslivsbolaget. Välkommen hit Treakel och lycka till!

PS. Visste du att Treakel faktiskt betyder laktrits på jämtländska?

Om Näringslivsbolaget i Sundsvall

About company