2022-06-29 06:30Pressmeddelande

Hon blir ny träkonstruktör på Masonite Beams

Vi är glada över att få hälsa Erica Holmgren varmt välkommen till rollen som konstruktör hos oss på Masonite Beams.

Erica är nyutbildad högskoleingenjör inom byggteknik vid Umeå Universitet. I början av juni gjorde hon sin första arbetsdag i den nya rollen.

- Jag har alltid varit intresserad av bygg och byggnader. En gång i tiden funderade jag på att bli snickare men då jag gillar att hålla på med problemlösning och siffror så sökte jag in till byggingenjör på universitetet. Allt eftersom utbildningen gick så insåg jag att det jag allra helst hade velat jobba som är träkonstruktör.

I den nya rollen som träkonstruktör kommer Erica konstruera villor, flerbostadshus, skolor och påbyggnader med Masonite Beams lättbalksstomme i trä.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att få jobba här. Att jag får konstruera i trä, jobba med många olika typer av projekt och att atmosfären på företaget känns bra.

Varmt välkommen till oss Erica!

Om Masonite Beams

Masonite Beams AB tillverkar stommar i lättbalk för villor, påbyggnader, skolor, kontor och höga trähus upp till 8 våningar. Våra träbaserade lättbalkar har tydliga miljö- och energifördelar och är både starka, lätta och raka.

Felicia Kyrk
Projektledare & Marknadskoordinator