2023-06-19 09:39Pressmeddelande

Panetoz gästar Hello Summer Festival i Margretelund

Det är dags för Hello Summer Festival och Margretelund förbereder sig för att ta emot besökare från när och fjärran. Det är dags för Hello Summer Festival och Margretelund förbereder sig för att ta emot besökare från när och fjärran.

Det är till gräsplanen bakom Östbyskolans skolgård du ska bege dig tisdagen den 20 juni. Under Hello Summer Festival kommer du kunna prova på lokala föreningars aktiviteter, tävla, äta mat och lyssna till liveframträdanden från kända svenska artister så väl som unga lokala akter.

Musikgruppen Panetoz från Stockholm är kvällens huvudnummer. Gruppen startade Vägen Ut, Vi Unga i Jordbro, med syftet att genom musikintresset hos de unga minska ungdomsbrottsligheten, droganvändning och segregationen och i stället erbjuda en kreativ plats för unga att vistas på. Med sitt deltagande i två melodifestivaler och med hiten Dansa pausa har de befäst sin ställning som Sveriges glädjespridare genom rapp, sång och dans.

Att vi bokat Panetoz känns helt rätt för denna festival, men det är minst lika roligt att vi har ungdomar från verksamheten med på scen, jag syftar b la på DJ Elliot och Malte Flensén, Berättar Lidköings kommuns ungdomslots Anna Gunnarsson.

Att vi bokat Panetoz känns helt rätt för denna festival, men det är minst lika roligt att vi har ungdomar från verksamheten med på scen, jag syftar b la på DJ Elliot och Malte Flensén, Berättar Lidköpings kommuns ungdomslots Anna Gunnarsson.

Hello Summer Festival drar igång klockan 16.00 och blir en kväll i glädjens tecken där mötet mellan människor är centralt. Tanken är att människor ska träffas, överbrygga gränser och gemensamt skapa ett arrangemang på östra sidan om Lidan där alla känner sig välkomna.

Så ta på dig dansskorna och packa med dig ditt bästa humör, för nu blir det folkfest i Margretelund!

Välkommen!

Om Lidköpings kommun

Vår vision: Lidköping, en välkomnande och hållbar kommun. Vi lever ungefär som vi alltid har gjort, nära vattnet, jorden och varandra. En välkomnande och hållbar kommun. Vad innebär det egentligen? För oss i Lidköping är steget från vision till verklighet inte långt. Vi lever ungefär som vi alltid har gjort, nära vattnet, jorden och varandra. Det nya är nog mest att vi satt ord på hur och vad vi vill vara. Det är inte oviktigt i en tid av snabba samhällsförändringar, globalisering och miljöhot. Lidköping är helt enkelt en kommun där du alltid ska känna dig välkommen oavsett om du turistar, vill driva näringsverksamhet eller slå dig ner här för resten av livet. Det är ett synsätt som inte bara präglar kommunens verksamheter, utan också delas av oss som bor här. I Lidköping tycker vi om att träffas, diskutera och utbyta tankar. Hur ska man annars förklara att en stad av vår storlek har över 30 kaféer? Så var det det här med hållbarhet. Snart sagt varje kommun och företag säger sig verka för en långsiktigt hållbar utveckling. Det är fantastiskt att så många drar åt samma håll. Men det är också helt nödvändigt för att kommande generationer ska kunna få ett lika gott liv som vi har idag.