2024-06-27 18:40Pressmeddelande

Caroline Hagström ny vd för AB Bostäder i Lidköping

Caroline HagströmCaroline Hagström

Styrelsen för AB Bostäder Lidköping har utsett Caroline Hagström till ny vd. Caroline Hagström har lång erfarenhet som chef inom kommunal verksamhet och kommer närmast från jobbet som sektorchef för Sektor service i Lidköpings kommun.

-Vi har haft förmånen att välja bland flera mycket meriterande sökanden och vi är glada att idag kunna hälsa Caroline Hagström välkommen som vd till bolaget, säger Henrik Gallus, styrelseordförande för AB Bostäder i Lidköping.

AB Bostäder i Lidköping äger och förvaltar bland annat cirka 2 600 lägenheter, ett hundratal lokaler och är Lidköpings kommuns verktyg för bostadsförsörjning med målet att bygga 200 bostäder under en tvåårsperiod.

-Skaraborg är under omställning och vi tar plats som möjliggörare för denna utveckling. Vi har ett högt satt mål för bostadsbyggande och vi är glada att alldeles nyligen beslutat om tilldelning för byggnation av ett sextiotal bostäder i centrala Lidköping, säger Kajsa Ezelius, vice ordförande för bolaget. Vi ser att Caroline blir en utmärkt kraft att fortsätta utveckla bolaget.

- I mer än 15 år har jag arbetat i flera högre ledande befattningar inom olika verksamheter där mitt huvudsakliga uppdrag har varit att skapa förutsättningar för hållbar tillväxt, gott näringslivsklimat och leverera service och lokaler både till kommuninvånare/näringsidkare och kommunkoncernen. Att tillsammans med medarbetarna på AB Bostäder i Lidköping få möjligheten att utveckla boendemöjligheter i Lidköping ser jag som en ynnest och jag ser verkligen fram emot mitt nya uppdrag, säger Caroline Hagström.

Caroline Hagström tillträder sin nya roll 9:e september 2024.

Kontakt:

Henrik Gallus, AB Bostäder i Lidköping, 073-230 86 25

Kajsa Ezelius, vice ordförande AB Bostäder i Lidköping, 070-315 70 66

Caroline Hagström, tillträdande vd, AB Bostäder, 070-220 73 33

Om Lidköpings kommun

Du kanske känner oss som Lidköping vid Vänern, porslinsstaden, motorstaden, fikastaden eller bandystaden? Vi är stolta över att vara en plats med stor bredd. Lidköping finns på vackra västgötaslätten och har en 22 mil lång kust med magiska badplatser och hundratals öar. I vår stad finns även en handelstradition som sträcker sig över 350 år tillbaka i tiden. Än idag är Lidköping en viktig mötesplats. Lidköping är en välkomnande och hållbar kommun. Vi är ungefär 40 000 personer som bor här och vårt mål är att vara 45 000 invånare år 2030. I Lidköpings kommun arbetar ungefär 4 300 medarbetare, det gör oss till kommunens största arbetsgivare. Till oss ska du alltid ska känna dig välkommen oavsett om du turistar, vill driva näringsverksamhet eller slå dig ner här för resten av livet. Välkommen!

Om AB Bostäder i Lidköping:

Vision: Vi gör skillnad genom att aktivt bidra till utvecklingen av Lidköping.

Affärsidé: På ett hållbart sätt och med ett starkt kundengagemang förvalta, skapa och utveckla bostäder.

AB Bostäders strategiska målområden:
- Vi levererar samhällsnytta
- Vi har ett socialt engagemang
- Våra hyresgäster är nöjda, delaktiga och har inflytande
- Bolaget har en ekonomi som ger möjligheter till utveckling
- Vår verksamhet är miljö och ekologiskt hållbar
- Vi är en attraktiv arbetsgivare

Mer information:

AB Bostäder Lidköping — Startsida (bostaderlidkoping.se)

Michael Malmborg
Michael Malmborg