2023-12-14 10:02Pressmeddelande

Annika Malm blir ny VD för Lidköping miljö och teknik

Annika MalmAnnika Malm blir ny VD för Lidköping miljö och teknik.

Annika Malm blir ny VD för de kommunala bolagen Lidköping miljö och teknik AB och Lidköping elnät AB. Hon kommer närmast från rollen som verksamhetschef på Kungsbacka kommun.

Jag är väldigt nöjd med rekryteringen och vi är glada att välkomna Annika till tjänsten som VD. Annika har den profil som vi eftersöker och jag är säker på att hon kommer att bidra till bolagets utveckling, säger Michael Kaufmann, styrelseordförande i Lidköping miljö och teknik.

Annika kommer närmst från en tjänst som verksamhetschef på Kungsbacka kommun. Där har hon ansvarat för kommunens vatten-, avfall- och bredbandsverksamhet, en tjänst som hon har haft sedan 2020. Under sin tid hos Kungsbacka kommun har hon vid två tillfällen också haft rollen som tf förvaltningschef.

Det är en mycket spännande tid som ligger framför oss, inte minst när det kommer till arbetet med nytt reningsverk, förnyelsebehovet av ledningsnätet och utvecklingen av avfallshanteringen. Annika har kompetenserna som vi behöver för att driva det arbetet. Hennes gedigna bakgrund från vatten- och avfallsbranschen blir en stor tillgång, fortsätter Michael Kaufmann.

Annika börjar sitt uppdrag som VD på Lidköping miljö och teknik AB och Lidköping elnät AB den 1 mars 2024.

Det är med stor glädje och ödmjukhet jag antar rollen som VD för Lidköping miljö och teknik. Jag ser fram emot att arbeta med bolagets viktiga uppdrag att skapa ett hållbart samhälle med fungerande infrastruktur. Att jag får komma in tidigt i ett nybildat bolag känns extra inspirerande, säger Annika Malm.

Om Lidköping miljö och teknik AB

Lidköping miljö och teknik är ett kommunalt bolag som ägs av Lidköpings kommun. Våra verksamheter består av Vatten-Avlopp, Elnät, Bredband och Renhållningen. Varje dag, året runt säkerställer våra medarbetare tillgången till el, vatten, avlopp, fiber och en hållbar avfallshantering för både invånare och företag i Lidköping. Tillsammans med stadens invånare, företag och andra aktörer gör vi Lidköping till en hållbar och fungerande stad. En plats där alla kan leva, jobba, trivas och umgås.

Styrelseordförande
Mikael Kaufmann