2022-03-08 07:39Pressmeddelande

Gustav Eriksson tävlar om titeln EY Entrepreneur Of The Year

Gustav Eriksson, VD på Kläppen Ski ResortGustav Eriksson, VD på Kläppen Ski Resort

Gustav Eriksson, VD på Kläppen Ski Resort, är en av de sex framröstade entreprenörerna som tävlar om den ärofyllda titeln EY Entrepreneur Of The Year. Onsdagen den 9 mars kommer vinnaren att koras i Blå hallen i Stockholms stadshus. Entreprenören som tar hem vinsten kommer sedan att representera Sverige i världsfinalen i Monte Carlo.

Under hösten har en omfattande nomineringsprocess ägt rum i sex regioner, varav Gustav Eriksson tog hem vinsten i regionfinalen Svealand EY Entrepreneur Of The Year.

- Till att börja med känns det fantastiskt att ha vunnit det hedersamma priset i region Svealand. Att nu delta i riksfinalen i världens största entreprenörstävling känns både ärofyllt och spännande. Dessutom känns det extra stort att representera en av Sveriges basnäringar, besöksnäringen. Såklart hoppas jag gå hela vägen, men konkurrensen är stenhård och jag tävlar mot fem andra fantastiska entreprenörer, säger Gustav Eriksson.

Vinnaren av titeln EY Entrepreneur Of The Year 2022 kommer utses av en nationell och oberoende jury som består av både nyckelpersoner inom näringslivet samt framgångsrika entreprenörer som tidigare vunnit utmärkelsen.

Entreprenörerna som tävlar om den prestigefyllda titeln:
Gustav Eriksson, Kläppen Ski Resort AB
Jonas Wiklund, Wibax Group AB
Ilija Batljan, SBB
Emil Eifrém, Neo4J
Niklas Hedin, Centiro Group AB
Tjoffe Sjögren, Städarna Sverige AB

Läs det tidigare pressmeddelandet från vinsten av regionfinalen Svealand EY Entrepreneur Of The Year >>

Om Kläppen Ski Resort

Kläppen Ski Resort ligger i Sälen och är Sveriges sjätte största skidanläggning med 37 nedfarter i alla väderstreck. Kläppen är känt för sin höga kvalitet på snön samt den prisade snowparken som blivit utnämnd till landets bästa nio år i rad. Hela familjen har sin egen skidåkning på Kläppen, från den lilla knatten till mamma, pappa, mormor, morfar till tonåringen som vill utvecklas på skidor eller bräda.