2017-10-06 12:05Nyheter

Nyhetsbrev nr 4, 2017, från CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet

null

CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, är ett av världens främsta forskningscentra med fokus på tjänster och värdeskapande genom tjänster. Vi bedriver forskning i nära samarbete med näringsliv och offentliga organisationer samt andra universitet och forskningscenter runt om i världen. Vårt nyhetsbrev håller dig uppdaterad om vår forskning och utveckling.

Karlstadprofessor ordförande för American Marketing Association Academic Council
Anders Gustafsson, professor i företagsekonomi vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, är först i Europa att tilldelas det prestigefyllda uppdraget som ordförande för det internationella akademiska rådet AMA Academic Council. Läs mer.

Idea Management - en distansbaserad, avancerad och internationell spetsutbildning för yrkesverksamma
I början av 2017 beviljades Karlstads universitet medel från KK-stiftelsen för att utveckla och genomföra nätbaserade kurser på avancerad nivå för yrkesverksamma. I januari 2018 ger CTF kursen Idea Management som en del i denna satsning och det är nu hög tid att söka till kursen. Läs mer.

Forskarduo inom förpackningsforskning vid CTF
Vi är glada över att hälsa forskarna Fredrik Wikström och Helén Williams välkomna till CTF. De forskar om hur förpackningar kan påverka människor att slänga mindre mat. Läs mer.

Frukostseminarium om framtidens kundupplevelser
Den 11 oktober bjuder CTF in till frukostseminarium om digitaliseringens användningsområden och påverkan inom handeln och besöksnäringen. Ta del av forskning om hur digitaliserade tjänster kan främja framtidens kundupplevelser och skapa värde för kunder och företag. Läs mer.

Jakob Trischler ny forskare
Vi är glada över att hälsa Jakob Trischler, postdoktor i företagsekonomi, välkommen till oss på CTF. Läs mer.

Jana Huck ny doktorand i företagsekonomi
Jana Huck är ny doktorand i företagsekonomi vid CTF. Hon kommer att bedriva sin doktorandstudier inom området innovationsstyrning med fokus på tjänsteinnovationer och dess implementering. Läs mer.

Sture Nöjd ny doktorand i psykologi
Sture Nöjd är ny doktorand i psykologi vid CTF. Han kommer att forska kring framtagningen av digitala hjälpmedel och tjänster utifrån de behov och möjligheter som kunder, patienter, medborgare upplever eller kan förväntas uppleva i framtiden. Läs mer.

Kollektivtrafikforskning presenterades på Thredbo15
Den 13-17 augusti medverkade forskarna Carolina Camén och Katrin Lättman i transportkonferensen Thredbo15, International Conference Series on Competition and Ownership in Land Passenger Transport. Årets konferens arrangerades av Handelshögskolan i Stockholm tillsammans med VTI, Statens väg- och transportforskningsinstitut. Läs mer.

Call for papers: 10th Nordic Workshop on Relationship Dynamics – NoRD2018, September 19-21, 2018
The NoRD2018 organizers invite submissions to the 10th Nordic Workshop on Relationship Dynamics. NoRD workshops are open to all researchers in the areas of Marketing and Management (or related areas); the ‘Nordic’ title simply refers to the locations and people organizing the workshops. Läs mer.

Följ CTF i sociala medier!
Sedan många år tillbaka har vi delat senaste de senaste nyheterna från vår forskning och utbildning via Facebook och Twitter. Nu kan du också följa oss också via Linkedin och Instragram: kauresearch.

CTFblogg: Markets as systems - toward a research agenda.
Läs nytt blogginlägg av Kaisa Koskela-Huotari. Doktorand i företagsekonomi vid CTF. Läs mer.

Du får det här nyhetsbrevet för att du är en av våra samarbetspartners eller för att vi tror att du har intresse av informationen. Mejla oss om du önskar avregistrera dig eller lägga till ny prenumerant: ctfnews@kau.se

Om Karlstads universitet

Karlstads universitet präglas av utbildning och forskning av hög kvalitet i kombination med aktiv samverkan med det omgivande samhället. Universitetet har cirka 16 000 studerande och 1 200 anställda. Karlstads universitet - vi utmanar det etablerade och utforskar det okända.