2021-04-22 05:00Pressemeddelelse

Ikano Bolig ansætter igen

Der er fart på væksten i Ikano Bolig, der har ansat Ulrik Steen Jensen som udviklingsdirektør, Michael Hedegaard Jensen som projektleder for social bæredygtighed og Lars Hjorth Stræde som business controller. Ikano Boligs vækstrejse og fokus på fællesskab er vigtige motivationsfaktorer for alle tre.

For anden gang i år ansætter ejendomsudviklingsselskabet Ikano Bolig nye medarbejdere. Samtidig har Ikano Bolig også for nyligt investeret 300 mio. kr. i selskabets projekter og har 100.000 kvadratmeter nye boligbyggerier i sin pipeline.

De tre nye profiler hos Ikano Boliger glæder sig til at være med på vækstrejsen og ikke mindst udvikle organisationen til at blive en stærk og attraktiv spiller på det danske marked.

”Jeg glæder mig til at styrke arbejdet med fællesskaber og folde Ikano Boligs Nærværs-koncept ud. Det bliver interessant at integrere vores nye boligområder med de eksisterende naboområder bl.a. ved hjælp af de bydelshuse, som vi bygger til lokalsamfundene,” siger Michael Hedegaard Jensen.

Ulrik Steen Jensen fremhæver Ikano Boligs værdier som en vigtig motivation i sit nye job.

”Det bliver spændende at udvikle projekter til fair priser, hvor mange mennesker kan være med. Derudover glæder jeg mig til at samarbejde med Michael om, hvordan vi kan integrere Nærvær og det sociale fællesskab endnu mere i projekterne fremover,” siger han.

Muligheden for at præge udviklingen i Ikano Bolig spiller også en vigtig rolle.

”Jeg ser frem til at være med til at realisere Ikano Boligs vækstpotentiale. Det er spændende at kunne sætte sit eget præg på jobbet og gøre Ikano Bolig endnu mere relevant på det danske marked,” siger Lars Hjorth Stræde, der tiltræder en helt ny funktion hos Ikano Bolig i Danmark.

Michael Hedegaard Jensen har arbejdet som leder for boligsociale indsatser i Boligforeningen 3B, Ulrik Steen Jensen kommer fra en stilling som byggeudviklingschef hos KAB, mens Lars Hjorth Stræde senest har været konsulent hos NREP.

Om Ikano Bolig

Hos Ikano Bolig står vi op hver morgen for at udvikle boliger, der bringer mennesker sammen og giver dem en bedre hverdag. Med IKEA som en del af vores arv falder det os naturligt. Vi bygger gennemtænkt og til en fair pris. Men vi bygger mere end det. Vi bygger fællesskaber. Ikano Bolig er en del af Ikano-gruppen, som i Danmark også tæller Ikano Bank. Læs mere på www.ikanobolig.dk

Magdalena Misiak
Kommunikations- og marketingchef