2024-04-15 08:15Pressemeddelelse

Fristads udvider sortimentet af outdoor-bukser

Dette forår udvider Fristads sortimentet af Outdoor-bukser, der er lavet til miljøbevidste naturelskere. Den seneste tilføjelse til Fristads Outdoor-kollektionen er et par usædvanligt lette og strækbare bukser. De er lavet af genbrugsmateriale og udviklet til at imødekomme kravet om maksimal komfort, når man udforsker naturen.

"Vores nye outdoor-bukser har alle de funktioner, du har brug for på stien, og al den komfort, du ønsker i hverdagen. På trods af det lette materiale er bukserne slidstærke og kan bruges på alle årstider," siger Lena Bay Højland, produktdirektør hos Fristads.

Ud over de lange outdoor-bukser er der også kommet et par shorts i samme materiale til sortimentet. Både bukserne og shortsene fås til mænd og kvinder.

Lavet af genbrugsmateriale

Alt tøj i Fristads Outdoor-kollektion er lavet af genbrugsmateriale for at reducere miljøpåvirkningen, og som en del af vores bæredygtighedsindsats kompenserer Fristads for den kuldioxidudledning, der forårsages af produktionen af Outdoor-kollektionen.

"Vi ved, at folk, der nyder at være udendørs, også har tendens til at bekymre sig om naturen, så alt tøjet i vores Fristads Outdoor-kollektion har været lavet af genbrugsmaterialer fra starten," siger Lena Bay Højland.

Det nye Fristads Outdoor-tøj er tilgængeligt på fristads.com og hos udvalgte forhandlere.

Læs mere om Fristads Outdoor her.

Om Fristads Outdoor

Outdoor-kollektionen blev lanceret i 2020 som et supplement til Fristads' traditionelle arbejdstøjssortiment. Alle produkter i kollektionen er fremstillet af mere bæredygtige materialer som økologisk bomuld og genanvendt polyester. Derudover kompenserer Fristads for de emissioner, der forårsages af produktionen af tøjet, gennem FN's initiativ Climate Neutral Now.

Om Kort om Fristads Kansas

Fristads Kansas A/S distribuerer arbejdstøjsbrandet Fristads og herunder kollektionen Kansas i Danmark. Formelt er selskabet ejet af svenske Fristads AB og del af den internationale koncern, Hultafors Group. Hultafors Group er en af Europas største aktører indenfor arbejdstøj, fodtøj, hovedbeskyttelse, håndværktøj, værktøjsbælter og stiger til professionelle. Fristads Kansas har til huse i Odense og sælger sine produkter via webshop og forhandlernetværk. Læs mere om os her: www.fristads.com

Maja Lundgreen
Marketing Manager, Denmark