2024-06-19 06:54Pressmeddelande

Spåntillverkaren lanserar två nya spånskivor till byggmarknaden

Forestia, en av nordens ledande spåntillverkare lanserar nu två nya golvspånskivor till den svenska marknaden. De nya skivorna, med tjocklekar på 30 mm och 38 mm, erbjuder överlägsna ljudegenskaper och tål hög belastning.

– I äldre byggnader är det vanligt att stöta på varierande spännvidder i bjälklagen. Genom att välja rätt tjocklek och typ av golvspånskivor kan man säkerställa att golvet blir stabilt och hållbart. Därför har vi nu lanserat två spånskivor med en större tjocklek, berättar Christian Sørlie, produktchef på Forestia.

Användningsområden

De nya golvspånskivorna 30 och 38 mm har en 4-sidig dubbelprofil för en stabil och enkel montering. Golvspånskivorna passar till:

• Bärande undergolv på regel
  • Flytande golv med flytande montering
  • Byggnader med regelavstånd upp till cc 1000 mm
  • Renovering av äldre byggnader

Finns nu att köpa hos bygghandeln

- Vi hoppas och tror att de nya golvspånskivorna ska bli populära i bygghandeln, berättar Stefan Öijerholm försäljning- och marknadschef på Forestia.

Läs mer om golvspånskivorna direkt på Forestia här!

Forestia AS är en del av Byggma-koncernen och tillverkar totalt omkring 300.000 kubikmeter möbel-, bygg- och konstruktionsskivor varje år.

Om Forestia

Forestia är en tillverkare av spånskivor som levererar produkter till den skandinaviska och nordeuropeiska marknaden. Vi är en del av Byggma-koncernen och tillverkar totalt omkring 300.000 kubikmeter möbel-, bygg- och konstruktionsskivor varje år.

Stefan Öijerholm
Försäljning- och Marknadschef