2023-04-11 09:00Lehdistötiedote

Ricoh uutuus GR-sarjaan

Ricoh GR III Diary EditionRicoh GR III Diary Edition

Ricoh laajentaa ikonista GR-sarjaa uudella rajoitetulla Ricoh GR III Diary Editionilla. Uusi malli perustuu GR III:een, mutta siinä on uusi ulkoasu sekä muita uusia ominaisuuksia. Kameran väri on lämmin metallinharmaa ja siinä on tummanruskea kahva sekä hopeinen rengassuoja objektiivin ympärillä.

Analogiseen aikakauteen juurtunut sarja on saavuttanut 20-vuotisen olemassaolonsa aikana lähes ikonisen aseman. Laadun ja intuitiivisen suunnittelun ansiosta kamerasta on tullut suosittu työkalu katukuvaajille ja visuaalisen tarinan kertojille kaikkialla maailmassa. Uudessa kamerassa on moderni ulkoasu ja ominaisuuksia, jotka helpottavat ja innostavat lisäämään jokapäiväistä valokuvausta.

Yksi uusista ominaisuuksista on, että kamera näyttää päivän aikana otettujen kuvien määrän ja laiteohjelmiston version juuri ennen virran katkaisemista. Siinä on myös uusi kuvanohjaustila, joka tarjoaa negatiivifilmin viimeistelyn. Tämä tila perustuu vain negatiivifilmin luomiin visuaalisiin efekteihin ja se tuottaa hienon tasapainon runsaiden värien ja negatiivifilmin käytöstä johtuvien hieman värittyneiden tulosteiden välillä.

Kun kamerasta katkaistaan virta, kamera näyttää alkuperäisen sammutusnäytön, jossa on kohokuvioitu tuotelogo, jonka taustalla on kangasmainen rakenne ja väri, joka symboloi kameran rungon viimeistelyä.

Ricoh GR III Diary Edition on suunniteltu niille, jotka haluavat kehittää taitojaan valokuvaajana. Taskuystävällisestä koostaan huolimatta siinä on isomman ammattilaiskameran suorituskyky. Siinä on 24 megapikselin APS-C-kuvakenno, 28 mm:n laajakulmaobjektiivi, sisäänrakennettu kuvanvakain ja valotuksen sekä muiden tärkeiden asetusten manuaalinen hallinta.

Hinnoittelu ja toimitus

Uuden kameran toimitukset alkavat huhtikuussa 2023.

Suositeltava myyntihinta on:

Ricoh GR III Diary Edition – 1190,00 euroa

Lisätietoja saa osoitteesta info@focusnordic.fi

Tärkeimmät tekniset tiedot

• Rajoitettu painos
  • Edistyksellinen taskukokoinen kompaktikamera vaativiin kuvauksiin
  • 24,2 megapikselin APS-C-kenno ilman alipäästösuodatinta
  • Laadukas 18,3 mm:n f/2,8 laajakulmaobjektiivi, joka vastaa 28 mm:n objektiivia täydessä kennossa.
  • 3 tuuman korkean resoluution kosketusnäyttö
  • Manuaaliset asetusvaihtoehdot ja kaksi syöttöpainiketta

Tietoa Focus Nordic – Finland

Focus Nordic on Euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Angelbird, Atomos, B&W Outdoor Cases, Boundary Supply, Celestron, Chasing, Datavideo, Delkin, Feelworld, Gomatic, Hähnel, Hollyland, Ilford, JOBO, Kenko, Kowa, Kupo Grip, Ledgo, Lensbaby, Lenspen, Lexar, Nanlite, Nanlux, Nisi, Nissin, Orca, Panasonic, Peak Design, Polaroid, Rhino, Ricoh/Pentax, Samyang, Saramonic, Seetec, Sirui, SmallRig, Tamron, Think Tank, Trancend, Velbon, Yololiv, Zeiss ja Zhiyun. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.

Kontaktit

Teemu Salminen