2013-03-13 10:17Pressmeddelande

D-Link presenterar utomhuskamera med full HD

null

D-Link lanserar nu en ip-baserad utomhuskamera, DCS-7513, för övervakning även vid svåra ljusförhållanden. HD-kameran använder en kombination av P-Iris och WDR-sensor (Wide Dynamic Range) för att öka ljuskänsligheten och reducera siluetter och så kallade wash out-effekter.

D-Link DCS-7513 Full HD WDR Day & Night Outdoor Camera är en IP66-klassad IP-övervakningslösning som passar alla företag. Kameran använder en känslig 2 megapixel progressiv CMOS-sensor med ett motoriserad P-Iris-objektiv. Kamerans WDR-teknik medger en skarpare kontrast och mycket klar bildkvalitet i alla väder.

Den automatiska bildförstärkningen klarar att spela in video i områden med stort skärpedjup, som till exempel korridorer, bilparkeringar eller områden med flera fönsterrutor. Med högre upplösning, precision och klarhet i bilden ökar kvaliteten av bildinformationen såväl som säkerheten.

Wide Dynamic Range-tekniken förbättrar ofullständiga ljusförhållanden och ger tydliga bilder med rätt mängd kontrast - även för motiv i motljus. P-Iris-tekniken är viktig för  att få en bra bildkvalitet med klarhet och skärpedjup. Sensorer i kameran mäter konstant de aktuella ljusförhållandena och justerar linsens storlek därefter.

Nya DCS-7513 klarar att spela in saker som händer upp till 30 meter från kameran i komplett mörker. Det infraröda ir-filtret anspassar sig automatiskt och maximerar tillgängligt ljus samtidigt som en ir-led, vid behov, lyser upp området när det  är mörkt.

– IP-övervakning är nödvändigt för många organisationer, men alla omgivningar är har inte gynnsamma villkor. Vår senaste WDR-kamera ger företag - däribland butiker, hotell och fritidsgårdar - en övervakningslösning utformad att hantera alla olika typer av miljöer. D-Link strävar efter att erbjuda den senaste kameratekniken och funktioner till företag av olika storlekar. Våra lösningar ska vara lätta att installera, integrera och administrera, säger Magnus Cederäng, produktchef, D-Link AB.

DCS-7513 är ip-baserad, liksom alla kameror i D-Links produktfamilj. Det möjliggör att företag snabbt kan implementera och sköta en effektiv bevakning och inspelning via sitt ip-nät. Auktoriserad personal kan enkelt ges åtkomst på live-kamera-strömmar från vilken plats som helst i realtid via mobila klienter.

D-Links serie av IP-övervaknings-produkter inkluderar ett stort urval av kameror, network video recorders (NVR) och programvara att administrera ett företags videoövervakning (VMS). D-link erbjuder programvaran D-ViewCam kostnadsfritt till alla sina kameror vilket minskar komplexiteten i att installera en kameralösning med flera kameror.

Några av egenskaperna och funktionerna:

• WDR-teknik för att kunna hantera olika tuffa ljusförhållanden och få en perfekt balans i bilden
  • P-Iris tillhandahåller en bättre kontrast och klarare bildkvalitet
  • 1/2.8"2 megapixel progressiv CMOS-sensor
  • Full HD-upplösning upp till 1920x1080 med 30 bilder i sekunden
  • 1 digital ingång/1 digital utgång och stöd för dubbelriktat ljud
  • Power over Ethernet (PoE) gör en installation enkel då ström tas via nätverkssladden
  • Full HD både dag och natt med infraröd räckvidd på 30 meter
  • Rörelsedetektering samt schemaläggning när kameran ska vara påslagen
  • Maskering för integritetsskydd
  • Säker åtkomst till vissa videoströmmar
  • Godkända användare kan logga in direkt på en kamera över nätverket och ändra inställningar på den specifika kameran
  • Effektiv användning av bandbredd i nätverket då kameran komprimerar filer för att nätverkanvändning. Detta kan justeras i realtid för att optimera prestandan.
  • Tvåvägsljud som möjliggör kommunikation med en besökare eller en anställd
  • Lokal inspelningsfunktion med minneskort (SD/SDHC-kort) eller via nätverk på en NAS eller NVR
  • Plug and Play-installation
  • IP66-klassad

Produktblad
ftp://ftp.dlink.eu/Datasheets/DCS-7513.pdf

Lågupplöst bild

Högupplöst bild

Pris och tillgänglighet
D-Link DCS-7513 Full HD WDR Day & Night Outdoor Camera är tillgänglig omgående. Rekommenderat pris är 6 880 kronor exklusive moms.

För mer information och test, vänligen kontakta:
Magnus Cederäng, Produktchef B2B
D-Link Nordic
E-post: magnus.cederang@dlink.com

Om D-Link
D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn, Oslo och Stockholm. www.dlink.se

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager