2014-05-07 12:47Pressmeddelande

D-Link gjorde hembesök – räddade familj ur ”wifi-misär”

null

I D-Links nya webb-tv-program ”Det nya trådlösa hemmet” får vi träffa Keith och Ingrid och deras två barn. Familjen bor i en renoverad villa utanför Stockholm, men trots otaliga försök får de inte ordning på nätverket.

– Det känns som att man är en dålig pappa, som inte kan ro det här i land. Vi lever verkligen i en internetmisär, säger Keith i programmet.

Att man upplever problem med sitt trådlösa nätverk är vanligt i svenska hem visar D-Links egen undersökning. I programmet ”Det nya trådlösa hemmet” visar D-Link hur man maximerar effekten, når flera våningsplan och enkelt kringgår tjocka väggar med den senaste 802.11ac-tekniken.

I programmet får vi även se hur ett fungerande wifi-nätverk öppnar nya möjligheter för trådlösa ip-kameror som går att fjärrstyra från en smartphone eller surfplatta.

D-Links YouTube-kanal: www.youtube.com/user/dlinknordic
Direktlänk till filmen: http://youtu.be/XFQ7GodeYMo

Marco Stenvall, produktchef på D-Link
E-post: marco.stenvall@dlink.com

Om D-Link
D-Link är en världsledande leverantör av nätverksprodukter för det digitala hemmet, företag samt tele- och bredbandsoperatörer. D-Link designar, utvecklar och tillverkar nätverksprodukter som integrerar switching, trådlösa produkter, bredband, lagring, ip-kameror och molnbaserad nätverkshantering. D-Link Norra Europa (Norden och Benelux) etablerades 1995 och har idag drygt 60 medarbetare samt kontor i Bryssel, Helsingfors, Haparanda, Köpenhamn. www.dlink.se

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager