2021-06-29 13:10Pressmeddelande

D-Link avslöjar de senaste innovationerna inom nätverksteknik på Mobile World Congress 2021

null

[MWC: 29 Juni 2021] – D-Link, en global ledare inom nätverksteknik, presenterar sina senaste lösningar för företagsnätverk med stöd för 5G, molnbaserade campusnätverk, lokala SMB-nätverk och smarta hemnätverk vid årets Mobile World Congress (MWC), i Barcelona, Spanien.

Över hela världen har pandemin och den fortsatta "hemmakulturen" skapat en enorm ökning av decentraliserad arbetskraft, vilket lett till att allt fler förlitar sig på teknik för att kunna vara uppkopplade och verka på distans. Företagare har varit tvungna att acceptera den inverkan detta kommer att ha på framtidens arbete, omvärdera sin befintliga nätverksinfrastruktur samt anpassa sig till decentraliseringen genom att utnyttja ny teknik för att optimera effektiviteten och produktiviteten inom organisationen.

Dessutom krävs det avancerad teknik för att det ska vara möjligt för den nya globala mobila arbetskraften att distansarbeta. Detta har D-Link haft i åtanke i utvecklingen av sina senaste 5G-företagsnätverks -, Nuclias Connect-, Nuclias Cloud- och Smart Hem-lösningar, som är speciellt framtagna för att möta upp de nya behov som uppkommit i pandemins fotspår.

5G-nätverk för företag

Traditionellt, fast bredband kan vara dyrt och utmanande för stora företag att installera, särskilt i förorts- eller landsbygdsområden. 5G Fixed Wireless Access (FWA) tillhandahåller den höga bandbredd och anslutning med minimerad väntetid som är nödvändigt för att företag ska kunna verka på avlägsna platser och som samtidigt medför lägre kostnader för internetleverantören. På MWC presenterar D-Link sin senaste teknik för 5G-nätverkslösningar för företag, inklusive en ny 5G-gateway som ger hög säkerhet och tillförlitlighet för att kunna hantera industriella applikationer med höga säkerhetskrav på trådlösa internetanslutningar.

Nuclias Connect

D-Links administrationslösning för nätverk är lokal, mycket säker och kan byggas in i ett företags befintliga IT-infrastruktur för att möjliggöra fullständig översyn och hantering. Med Nuclias Connect och dess breda utbud av kompatibla enheter, inklusive Wi-Fi 6-accesspunkter, smarta switchar och en ny hub, kan små och medelstora företag på avlägsna platser bygga och administrera ett övervakningsnätverk efter eget behov för att optimera produktiviteten. Dessutom är Nuclias Connect även fullt utrustad med hög skalbarhet, enkel hantering av flera anläggningar och avancerad analys för att ge mer stöd till dagens nya arbetssätt.

Nuclias Cloud

Företagen står ännu inför nya utmaningar som har uppstått på grund av pandemin, inklusive budgetnedskärningar, brist på IT-resurser, otillräcklig nätverkssäkerhet och minskad produktivitet. Med dessa utmaningar i åtanke tillhandahåller Nuclias Cloud en kostnadseffektiv lösning som gör det möjligt att snabbt driftsätta och underhålla molnbaserade nätverk, minimera kostnaderna och maximera resurserna. Nuclias Cloud tillhandahåller säker nätverksaccess för företag, obegränsad skalbarhet, zero touch-driftsättning samt utsedd rollaccesskontroll. På MWC introducerar D-Link nya förbättrade funktioner och kompatibla enheter – till exempel Wi-Fi 6-accesspunkter och en ny SD-WAN gateway som administreras via molnet.

Smart Hem

Efterfrågan på snabbare internetanslutning med högre kapacitet har ökat exponentiellt runt om i världen i takt med att bandbreddsintensiva applikationer blir allt vanligare i hemmet. D-Links sortiment av smart hem-lösningar utnyttjar av banbrytande AI-, Wi-Fi 6-, 5G- och meshteknik för att tillhandahålla den höga hastighet och kapacitet som vanliga fasta bredbandsanslutningar inte kan erbjuda. På MWC visar D-Link de senaste smarta övervakningskamerorna, en Wi-Fi 6 USB-adapter, AI-serien och den nya 5G / LTE CPE för utomhusbruk.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager