2021-11-22 10:44Nyheter

D-Link lanserar Smart Wi-Fi 6-router i den helt nya EAGLE PRO AI-serien

null

[STOCKHOLM – 22 november, 2021] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och kommunikationsteknik presenterar den smarta routern R15 som tillhör den nya EAGLE PRO AI-serien. Den nya lanseringen kombinerar den senaste trådlösa tekniken Wi-Fi 6 med artificiell intelligens för att kunna tillhandahålla bästa möjliga Wi-Fi-täckning och hastighet, vilket ger ett nätverk som optimeras och förbättras kontinuerligt – perfekt för hemmet och det lilla kontoret.

Den nya routern R15 ger med stöd av tvåbandsteknik trådlösa hastigheter på upp till 1500 Mbit/s, vilket resulterar i ett mycket snabbt Wi-Fi med ökad räckvidd och tillförlitlighet samt Wi-Fi-täckning upp till 230 kvadratmeter. Detta är en perfekt produkt för alla som behöver ett så stabilt och störningsfritt Wi-Fi som möjligt.

R15, som kombinerar Wi-Fi 6- och AI- teknik, erbjuder 1024 QAM, MU-MIMO och OFDMA för att öka hastighet, räckvidd och nätverkseffektivitet. Den inbyggda AI Wi-Fi Optimiser skannar kontinuerligt efter Wi-Fi-kanalen med minst störningar för att alltid kunna tillhandahålla den bästa anslutningen. Samtidigt prioriterar AI Traffic Optimiser den viktigaste anslutna enheten för en optimal onlineupplevelse och stabilitet. AI Parental Control ger användaren flexibilitet och kontroll över barnens aktiviteter på nätet för ökad säkerhet.

Den nya routern är enkel att konfigurera och hantera. Man kan till och med skapa ett meshsystem med EAGLE PRO AI Wi-Fi-förlängare (E15) eller mesh-paketen (M15-2 och M15-3) med tillgänglighet under Q4, 2021. R15 har också AI Mesh Optimiser, som stärker anslutningen mellan meshnoder med unik AI beamforming-teknik för att kunna leverera ett sömlöst och pålitligt Wi-Fi.

Den integrerade programvaran AI-assistant gör hanteringen av Wi-Fi nätverket enklare än någonsin. Den granskar kontinuerligt nätverket och övervakar dataanvändningen och skickar rekommendationer och veckorapporter till EAGLE PRO AI-appen. Dessutom är R15 kompatibel med Google Assistant och Amazon Alexa vilket gör det möjligt för användare att genom röststyrning hantera sitt nätverk på ett enkelt och bekvämt sätt.

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer.

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager