2024-02-09 12:00Nyheter

D-Link lanserar AI-stödd smart meshrouter för optimerad, mer tillförlitlig och snabbare Wi-Fi-anslutning

AQUILA PRO AI M30AQUILA PRO AI AX3000 Wi-Fi 6 Smart Meshrouter kombinerar Wi-Fi 6-teknik med AI för den ultimata hemnätverkslösningen.

[Stockholm – 9 februari 2024] – D-Link, en global ledare inom nätverks- och anslutningsteknik, har lanserat sin nya smarta meshrouter M30 i AQUILA PRO AI -familjen. Denna banbrytande taiwanesisktillverkade och kvalitetssäkrade meshrouter är konstruerad för att ta itu med Wi-Fi-användares tre vanligaste problemområden: täckning, hastighet och tillförlitlighet. Med en inbyggd AI-algoritm kommer AQUILA PRO AI M30 att revolutionera hemnätverksupplevelsen.

AQUILA PRO AI M30 har en elegant, väggmonterbar design för att smälta in sömlöst i alla inredningar. Dess banbrytande industriella design rymmer fem interna antenner, som ger förbättrad tredimensionell 360-graders täckning, vilket gör M30 idealisk att placera centralt i det uppkopplade hemmet.

Routern är kompatibel med Amazon Alexa och Google Assistant, vilket medför att användare enkelt kan hantera sitt smarta hem med röststyrning. AQUILA PRO AI M30 kombinerar på ett briljant sätt estetik och funktionalitet och ger en problemfri Wi-Fi-lösning som ger sömlös och blixtsnabb anslutning samt extremt hög tillförlitlighet för hemnätverk.

Enastående Wi-Fi-täckning

Den smarta meshroutern M30 använder en unik antennmatrisdesign för att förlänga en starkare Wi-Fi-signal, öka sfärisk täckning och eliminera störningar. En enda enhet kan ge täckning på upp till 260 m2 och kan enkelt utökas genom att lägga till ytterligare AQUILA PRO AI-enheter, vilket ger fler enheter sömlös Wi-Fi-anslutning i hela hemmet.

Skyhög hastighet

AQUILA PRO AI M30 stöds av Wi-Fi 6-teknik och levererar extrema hastigheter på upp till 3 Gbit/s och stödjer 160 MHz bandbredd. Den har en Gigabit Internet WAN-port samt fyra Gigabit LAN-portar för kabelanslutna enheter som smarta TV-apparater, spelkonsoler och datorer. M30 garanterar ultrasnabba Wi-Fi-anslutningar, även när hela familjen är online.

Stabil tillförlitlighet

AQUILA PRO AI M30 använder innovativ AI-teknik, inklusive funktionerna AI Wi-Fi Optimiser, AI Mesh Optimiser och AI Traffic Optimiser, för att säkerställa överlägsen Wi-Fi-prestanda för användarens alla enheter. AI Wi-Fi Optimiser väljer den optimala kanalen för minimal störning, medan AI Mesh Optimiser ger snabb och pålitlig nätverkstäckning med hjälp av automatisk nätverksoptimering och självläkande funktioner. AI Traffic Optimiser garanterar avbrottsfri 4K/8K-videoströmning och videosamtal med AI-stödd QoS-teknik, vilket säkerställer en sömlös och oavbruten upplevelse.

Pålitlig säkerhet

AQUILA PRO AI M30 uppfyller de senaste WPA3-krypterings- och IEC 62443-4-1-standarderna, vilket skyddar nätverket mot obehörig åtkomst. Den erbjuder också föräldrakontrollfunktioner och separata gästnätverk för att säkerställa säkerheten för alla Wi-Fi-enheter i hemmet.

Enkel installation och hantering

AQUILA PRO AI M30 är utformad för att du enkelt ska kunna konfigurera ditt Wi-Fi-nätverk och hantera det med den intuitiva AQUILA PRO AI-appen. AI-assistenten övervakar nätverkets prestanda och ger veckorapporter, även när du inte är hemma, vilket gör det till en problemfri och bekväm upplevelse.

Grön omställning

Som en del av "D-Link Green" följer AQUILA PRO AI M30 gröna designprinciper. Chassit är tillverkat  av en del av återvunnet material (PCR), vilket främjar miljömässig hållbarhet. Förpackningen använder 99 % naturligt växtbaserat mineraloljefritt (MOF) bläck, och presentförpackningens design minskar användningen av tryckfärg med över 55 %. M30 utnyttjar också Wi-Fi 6 Target Wake Time (TWT)-funktionen för att minska strömförbrukningen och erbjuder ett viloläge som automatiskt stänger av routern under natten, vilket säkerställer energieffektivitet.

"AI driver effektivitet i teknik över hela världen, och det borde inte vara annorlunda för Wi-Fi-anslutningsteknik", säger Claude Chou, VD för D-Link Europe. "Den nya smarta meshroutern M30 i AQUILA PRO AI -familjen kombinerar AI-teknik med Wi-Fi 6 för att leverera den mest optimerade, pålitliga och snabba anslutningslösningen, vilket gör den perfekt för små och hemmakontor samt användare som vill lösa Wi-Fi-problem såsom dålig täckning och låga hastigheter."

Om D-Link

D-Link designar, utvecklar och tillverkar prisbelönta nätverks- och trådlösa produkter, videoövervaknings och automationslösningar för hem och företag. Som ett världsledande företag skapar D-Link förutsättningar för framtidens sätt att kommunicera. D-Link är även en viktig del inom det smarta hemmet, för att göra det enkelt och prisvärt för människor världen runt att kunna övervaka, automatisera och styra sitt hem vart de än är, när som helst genom en smartphone eller surfplatta. D-Links omfattande utbud av innovativ, högpresterande och intuitiv teknik är tillgängligt både för företag och privatpersoner genom sitt globala nätverk av olika återförsäljare, detaljhandel och tjänsteleverantörer. För mer information, vänligen besök: http://www.dlink.se

Roger Jarleswärd
Marketing and Product Manager