2021-07-12 06:50Nyheter

20-årsjubileum - Stadig tillväxt

Bild på våra två gaselltavlor.

Combimix är ett företag som vill framåt och det har gett utdelning. Från att första året ha en omsättning på 31 miljoner så hade vi en snabb tillväxt i bolaget under de första 10 åren. Vi passerade den magiska gränsen 100 miljoner i omsättning redan efter fem år.

Den magiska gränsen på 100 miljoner i omsättning passerade vi redan i oktober 2006. Den stora investeringen i den nya fabriken i Bålsta 2005 gav frukt och vi kände att vi kunde fortsätta utvecklas och utöka produktsortimentet och ta oss an större kunder. Då kom nästa nivå, och i december 2011 passerade vi 200 miljoner.

Ett tydligt tecken på att vi jobbade på rätt sätt och fortsatte att utvecklas var att vi blivit utsedda till Gasellföretag vid två tillfällen.

Ett tydligt tecken på att vi jobbade på rätt sätt och fortsatte att utvecklas var att vi blivit utsedda till Gasellföretag vid två tillfällen, första gången 2007 och andra gången 2009. Gasellundersökningen rankar Sveriges mest framgångsrika företag i 21 län. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Läs mer om Di Gasell kriterier.

Vi har sedan dess fortsatt med en organisk stadig tillväxt på ett hållbart och sunt sätt.

Nu har vi ytterligare en ny fabrik i Backamo som invigdes maj 2021. Vi gillar utmaningar så vi fortsätter framåt tillsammans på ett hållbart sätt mot nya milstolpar.

Om Combimix

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.

Jonas Lund
Jonas Lund