2013-09-02 09:00Nyheter

Forest Refine Newsletter No 9

Newsletter from Forest Refine

In this newsletter from Forest Refine you find information about the new department of SLU in Umeå; Forest Biomaterials and Technology, the new biomass dryer at the pilot plant, Biofuel Technology Centre, the project "Forest, Climate and Environment", published info sheets and coming events.

Read the English version here!

Here you can find all our Newsletters!

Nyhetsbrev från Forest Refine

I detta nyhetsbrev från Forest Refine hittar du information om den nya institutionen på SLU i Umeå; Skogliga Biomaterial och Teknologi och den nya torkpiloten på Biobränsletekniskt Centrum, om projektet "Skog, klimat och miljö", nya informationsblad och kommande arrangemang.

Ladda ner nyhetsbrevet här!

Här hittar du alla publicerade nyhetsbrev!

Forest Refine -projektin uutiskirje

Tästä Forest Refine -projektin uutiskirjeestä löydät esittelyt SLU:n uudesta Uumajassa sijaitsevasta laitoksesta “Forest Biomateri­als and Technology” (FBT), uudesta biomassakuivaimesta BTC-pilottilaitoksella sekä tietoa uusista tiedotteista ja tulevista tapah­tumista.

Lataa uutiskirje tästä!

Täältä löydät kaikki julkaistut uutiskirjeet!

Om BioFuel Region

BioFuel Region är en medlemsägd icke-vinstdrivande organisation. Vi bidrar till en fossilfri fordonsflotta och en utvecklad bioekonomi genom att initiera, koordinera och samverka i projekt. Våra medlemmar finns i de fyra nordligaste länen och vi samarbetar med offentlig sektor, näringsliv samt forskning och utveckling. Finansieringen sker via medlemsavgifter, regionala medel och projektmedel och idag arbetar åtta personer i Umeå.

Hanna Olovsson
Hanna Olovsson