2021-09-07 06:47Pressmeddelande

Benify vinner silver för sina digitala onboarding verktyg

Benify har vunnit silver för sina verktyg för digital onboarding vid Brandon Halls HCM Excellence Awards.

I kategorin för bästa onboarding program (Best New Hire Onboarding Program) tilldelades Benify en andra plats vid 2021-års Brandon Hall Group Excellence in Talent Acquisition Awards den 19 augusti 2021.

HCM Excellence Awards-programmet drivs av det ledande oberoende forsknings- och analysföretaget Brandon Hall Group och är det största och längst pågående prisprogrammet inom Human Capital Management. I årets tävling, inkom den största mängden ansökningar i utmärkelsernas 28-åriga historia.

Bidragen utvärderades av en panel av erfarna, oberoende ledande branschexperter, analytiker och chefer från Brandon Hall Group utifrån följande kriterier: programmets utformning, korrelation mot behovet, funktionalitet, innovation och övergripande mätbara fördelar.

"Brandon Hall Group Excellence Awards 2021 ger ett välbehövligt och välförtjänt erkännande till organisationer som gick utöver det vanliga för att stödja sina intressenter under den speciella period utan motsvarighet som COVID-19-pandemin har inneburit", säger Rachel Cooke, COO för Brandon Hall Group och ledare för HCM Excellence Awards-programmet. "Utmärkelserna ger en validering av bästa praxis inom alla områden av HCM i en tid då det aldrig har varit viktigare för arbetsgivare, anställda och kunder."

Josefine Söderqvist, HR-chef på Benify, som mottog silverpriset för Best New Hire Onboarding Program, sade:

"Med hybrida arbetsmodeller som "det nya normala" har digitala rekryteringsverktyg blivit extra viktiga för organisationer överallt, inklusive vår egen. Trots de avvikelser och förändringar som orsakats av coronapandemin är det ett faktum att rekryteringen måste fortsätta. Våra digitala onboarding-verktyg gör det möjligt för våra kunder att smidigt och digitalt ta emot nyanställda. Vi är väldigt stolta över att bli erkända och belönade för våra prestationer."

En lista över alla vinnare från 2021 Brandon Hall Group Excellence in Talent Acquisition Awards finns här .

Om Brandon Hall Group Inc.

Brandon Hall Group är det enda professionella, globala utvecklingsföretaget som erbjuder data, forskning, insikter och certifiering till chefer och organisationer inom Learning and Talent.

I över 28 år har de erkänt och certifierat organisationer runt om i världen och påverkat utvecklingen av över 10 000 000 anställda och chefer. HCM Excellence Awards var först med att erkänna organisationer för lärande och talang och sätter den gyllene standarden, känd som "Academy Awards of Human Capital Management".

För mer information, besök https://www.brandonhall.com.

Om Benify

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Ökat medarbetarengagemang, effektivare kommunikation och minskad administration är några av de effekter som har fått över 1 500 arbetsgivare att välja Benify som partner för sitt strategiska HR-arbete sedan starten 2004. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform. Benify är verksamma globalt med ca 400 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på benify.se

Ylva Eriksson
Director of Marketing & Communication