2020-03-23 07:10Pressmeddelande

Benify utses till Mästargasell 2020 av Dagens industri

Benify har haft en tillväxt på cirka 20% om året sedan starten 2004. Denna utveckling är ett av skälen till att Dagens industri nu utser HR-techbolaget till Mästargasell 2020

– Vi stängde 2019 med ett väldigt starkt resultat. Att vi nu har utsetts till Mästargasell är ett kvitto på att vi har lyckats behålla vår position som tillväxtföretag under lång tid. Jag är otroligt stolt över alla fantastiska medarbetare och kunder som gör detta möjligt, säger Benifys vd Joakim Alm.

Sedan år 2000 har affärstidningen Dagens industri delat ut den årliga utmärkelsen Gasellföretag till svenska företag som har uppvisat en snabb och stabil tillväxt. I samband med förra årets tjugoårsjubileum lanserades den nya titeln Mästargasell för att ytterligare uppmärksamma företag som lyckats upprätthålla en stark tillväxt över tid.

Om Benify

Benify är ett snabbväxande, oberoende techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Ökat medarbetarengagemang, effektivare kommunikation och minskad administration är några av de effekter som har fått över 1 500 arbetsgivare att välja Benify som partner för sitt strategiska HR-arbete sedan starten 2004. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform. Benify är verksamma globalt med ca 400 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på benify.se

Joakim Alm
Joakim Alm