2019-12-06 09:21Pressmeddelande

Upplands-Bro kommun lanserar en förmånsportal från Benify

Upplands-bro_kommun_förmånsportalUpplands-bro_kommun_förmånsportal

Med ett brett och attraktivt förmånsutbud – tillgängligt när som helst via en molnbaserad portal från Benify – vill Upplands-Bro kommun profilera sig som en modern och attraktiv arbetsgivare. Portalen har nu lanserats för cirka 1 950 anställda, som bland annat kan ta del av oberoende pensionsrådgivning från Benifys systerbolag Lifeplan.

Förmånsportalen finns nu tillgänglig via dator, mobil och surfplatta. Varje medarbetare loggar in med sina personliga uppgifter för att hitta individanpassade förmåner och information kopplat till sin anställning.

För oss handlar satsningen främst om att uppfattas som en attraktiv arbetsgivare. Vi vill synliggöra de förmåner vi erbjuder, och som annars lätt tas för givna. Förväntningarna bland anställda på förmåner och digitala tjänster är också annorlunda idag än för några år sedan. Att erbjuda en förmånsportal har nästan blivit en hygienfaktor i kommunvärlden.

Upplands-Bro Kommuns Personalchef AnnCatrin Brattström.

På Benify märker man av ett ökat intresse för digitala förmånslösningar bland kommuner och andra arbetsgivare inom offentlig sektor:

– Privat och offentlig sektor konkurrerar till stor del om samma arbetskraft idag. Vi ser också en förändring i och med Generation Z:s intåg på arbetsmarknaden. De har vuxit upp med sociala medier och näthandel och förväntar sig samma digitala standard i arbetslivet som privat, säger Emma Lindén, chef för Benifys kundansvariga inom offentlig sektor-segmentet.

Klicka här för att läsa mer om Upplands-Bros nya satsning.

Kontakt:
Emma Lindén, Chef Offentlig sektor på Benify
emma.linden@benify.com, +46 725 602 680

Benify grundades 2004 och är idag branschledande i Sverige inom förmåner och kompensation. Över en miljon anställda i såväl privat som offentlig sektor har tillgång till en medarbetarportal från Benify. Läs mer på benify.se

Om Benify

Ylva Eriksson