2021-12-22 10:08Pressmeddelande

Padel Expo 2022 flyttar fram till hösten

Mässarrangören At Event Sweden AB har bestämt att senarelägga genomförandet av Padel Expo till 16-18 september 2022.

Anledningen är pandemin orsakad av coronaviruset (covid-19).

Man har noga bevakat utvecklingen av pandemin orsakad av Covid-19 och försökt upprätthålla en optimism om att kunna genomföra eventet den 28-30 januari 2022. Men efter regeringens beslut att begränsa allmänna sammankomster samt den utveckling som skett de senaste dagarna ser man inget annat val än att senarelägga mässans genomförande.

- Vi utgår alltid från våra besökare och våra utställares säkerhet. Under rådande omständigheter med begränsningar för allmänna sammankomster och den ökade smittspridningen den senaste tiden känner vi att vi inte längre kan garantera våra besökare, utställare och vår personal en trygg mötesplats vid tidigare utsatt datum, förklarar mässansvarige Gabriel Börjesson på At Event Sweden AB.

Mässan kommer genomföras med samma upplägg i september, med proffsspelare, kändisturnering, stor padelfest och över 150 utställare.

Fakta om Padel Expo:

Tid: 16-18 september 2022
Plats: Scandinavian XPO, Arlanda
Utställare:  Utrustning, konfektion, banor, padelcenter och andra produkter mot padel.
För mer information: www.padelexpo.com

Kontakt:
info@at-event.se
Mässansvarig: Gabriel Börjesson, gabriel@at-event.se, 0708-80 80 57

Om At Event Sweden

Tillsammans har vi på At Event över 60 års erfarenhet av att skapa kvalitativa evenemang med kunden i fokus. Vi arrangerar allt från små konferenser till storskaliga mässor på 55.000m2. Genom lyhördhet till våra kunders behov erbjuder vi helhetslösningar som överträffar våra kunders förväntningar.

Gabriel Börjesson
VD, Mässansvarig