2021-06-14 14:45Pressmeddelande

Invigning av Alingsås nya turistinformation

Bild tagen utanför Alingsås nya kommande turistinformationBild tagen utanför Alingsås nya kommande turistinformation

Press och media hälsas välkomna till invigningen av Alingsås nya turistinformation vid Stora torget den 16 juni. Inviger gör Daniel Filipsson, kommunstyrelsens ordförande.

Placeringen av Alingsås nya turistinformation kommer öka möjligheten till personlig service samt ytterligare förutsättningar för samarbete och dialog med både näringsliv, besökare och kommuninvånare. Lokalen är även tänkt att kunna användas för bland annat samråd av kommunens olika förvaltningar.

När? Onsdagen den 16 juni kl. 13

Var? Stora torget, i hörnet av Kungsgatan och Östra kyrkogatan.

Läs senaste nyheten om turistinformationen här: https://newsroom.notified.com/alingsas-kommun/posts/pressreleases/nu-oppnar-alingsas-nya-turistinformation

Pierre Åkerström, turist- och evenemangschef
Mail: pierre.akerstrom@alingsas.se
Mobil: 073-42 69 983

Om Alingsås kommun

Alingsås är staden med den mysiga stadskärnan, de kullerstensbelagda innergårdarna och de historiska träbyggnaderna. Här har du nära till både naturen, de många sjöarna och de många möjligheter som Göteborgsregionen har att erbjuda. Alingsås är med sitt attraktiva läge under kraftig tillväxt men har ändå lyckats behålla sin genuina, historiska karaktär. I Alingsås kommun jobbar nästan 4000 medarbetare för att varje dag ge god samhällsservice till invånare, besökare, företag och föreningar. I kommunens vision för 2040 är Alingsås Västsveriges vackraste kulturstad i en levande bygd. Genom nytänkande, engagemang och tillgänglighet skapas livskvalitet för alla.

Niklas Ehnfors
Niklas Ehnfors
Journalister som vill komma i kontakt med Alingsås kommun för svar på frågor, intervjuer etc., är varmt välkomna att kontakta kommunikationschefen som både förmedlar svar på frågor och kontakt med rätt person.