2020-05-11 09:28Press release

WellO2 hengitysharjoituslaitteet paraurheilijoiden käyttöön

WellO2-laitteita valmistava WellO2 Oy (ent. Hapella Oy) ja Suomen Paralympiakomitea ovat sopineet yhteistyöstä vuoden 2021 loppuun saakka. Suomen Paralympiakomitea on valtakunnallinen urheilu- ja liikuntajärjestö liikunta-, näkö- ja kehitysvammaisille sekä elinsiirron saaneille ja dialyysissä oleville henkilöille. Paralympiakomitean tehtävänä on kehittää ja koordinoida suomalaista vammaisurheilua ja -liikuntaa matalan kynnyksen harrastamisesta aina kansainväliseen huippu-urheiluun saakka.

- Paraurheilijoilla voi olla vamman tuomia muutoksia hengityksessä, joten laitteen käytöstä voi olla erityisen paljon hyötyä esimerkiksi korkean vamma-asteen urheilijoille. Myös joillekin elinsiirron saaneille urheilijoille hyöty voi olla merkittävä. Nyt laitetta pääsee testaamaan parikymmentä paraurheilijaa ja odotamme mielenkiinnolla palautetta ja tuloksia, WellO2 Oy:n toimitusjohtaja Tuomas Mattelmäki kommentoi.

Hengitysharjoituslaite on aktiivisessa käytössä esimerkiksi hiihtäjä Krista Pärmäkoskella. Parahiihtäjistä jo kilpauransa lopettanut Ilkka Tuomisto käytti laitetta ja nykyisistä parahiihtäjistä Inkki Inolalla laite on käytössä. Lisäksi pyörätuolitennispelaaja Taneli Tenhunen on päässyt kokeilemaan laitetta muutamaan otteeseen ja kokenut sen toimivaksi.

- Sain laitteesta apua erityisesti flunssasta toipumiseen. Se irrottaa tehokkaasti limaa ja aukaisee hengitysteitä. Sitä kautta flunssasta toipuminen nopeutui huomattavasti. Nyt on hienoa saada laite jatkuvaan käyttöön, Tokion paralympiapaikkaa tavoitteleva Tenhunen kertoo.

WellO2 hengitysharjoituslaite on lähetetty toukokuun alussa 20 paraurheilijalla, joista valtaosa valmistautuu Tokion ensi vuoden paralympialaisiin.

-Arvostamme suuresti WellO2:n rohkeutta lähteä mukaan tukemaan paraurheilua tällaisena aikana. Lisäksi jotain yhteistyön vastaanotosta kertoo se, että parikymmentä Tokion ja Pekingin paralympialaisiin tähtäävää urheilijaa halusi heti myös laitteen itselleen testiin, taustoittaa Paralympiakomitean kumppanuuspäällikkö Timo Mäkynen.

Yhteistyö alkaa kampanjaviikolla (11.-17.5.), jonka aikana myytyjen laitteiden tuotosta osa ohjataan Paralympiakomitealle. Tuki kohdistuu Valtti-ohjelmaan, jonka tavoitteena on löytää erityistä tukea tarvitseville liikuntaharrastus.

About WellO2

Good breathing is the foundation of a good life and a fundamental right of every human being. Our Nordic heritage - the fresh air of the northern wilderness and the moist of steamy sauna - are the basis of our happiness and natural wellbeing. Based on our healthcare expertise, we have understood how better breathing improves our daily lives. That is why we are committed to help people breathe better so they can enjoy their lives to the fullest. Wherever they live. WellO2 is a non-medical device that utilizes the globally patented method. The method supports overall well-being by strengthening breathing with resisted breathing exercises and cleansing the lungs with warm steam. WellO2 has developed by experts in the fields of health care, wellness and technology. The innovative solution combines the latest scientific research and technological innovations into non-medical respiratory therapy. The solutions have been tested in a hospital environment and benefits has been proven as part of clinical treatments as well as demanding endurance training by top athletes. Over 60 000 people has chosen to breathe better with the help of WellO2. WellO2 users have shared with us how their general health and well-being has increased with a daily 5 min training routine using the WellO2 lung capacity exercises and steambreathing. Those who have benefited from using WellO2 are: ✔️ People suffering from breathing problems ✔️People suffering from bad air quality ✔️ Elderly ✔️ Athletes and active people ✔️ Singers and voice professionals Read more: wello2.com