2021-05-19 07:56Press release

Kauppalehti palkitsi WellO2 Oy:n yhtenä Suomen kovimpana kasvuyrityksenä

Yhden miehen ongelmasta lähtenyt innovaatio tarjoaa nyt avun maailman hengitysongelmaisille

Kauppalehti palkitsi tiistaina 18.5. Suomen parhaimmat kasvuyritykset. Itä-Suomen kovin kasvaja on WellO2 Oy. Yhtiön kehittämä keuhkoja vahvistava ja puhdistava hengitysharjoituslaite tarjoaa lääkkeettömän avun hengitysongelmiin. Globaalisti patentoitu Innovaatio sai alkunsa sarjayrittäjä, keksijä Aulis Kärkkäisen kehitettyä itselleen avun omaan hengitysongelmaansa, kun lääkkeet eivät enää riittäneet tuomaan apua. WellO2:lla on jo yli 60 000 käyttäjää. Laitteen teknologia on kansainvälisesti patentoitu ja se perustuu vastapainehengityksen ja lämpösäädellyn höyryn yhdistelmään.

Mihin kasvu perustuu?

Yrityksen kova kasvu pohjaa lähtökohtaisesti markkinoilla olevaan isoon tarpeeseen. Hengitysongelmat ovat yksi suurimmasta ihmisten terveyttä ja hyvinvointia heikentävistä tekijöistä eikä niiden helpottamiseen ole riittävästi ratkaisuja. WellO2 on onnistunut tuomaan apua erilaisista hengitysongelmista kärsiville ihmisille uudella tavalla. Tästä kertoo poikkeuksellisen hyvä käyttäjäpalaute. Käyttäjien palautteet ja suosittelut ovat yksi merkittävin kasvua tuova tekijä.

Miltä näyttää tulevaisuus?

Hengitysongelmista kärsivät sadat miljoonat ihmiset maailmassa joka päivä.

Maailman terveysjärjestön mukaan 9/10 maailman kansalaisesta hengittä saastunutta ilmaa, joka entisestään pahentaa tilannetta. Lääkkeiden lisäksi tarvitaan uusia ratkaisuja, jotka voivat auttaa ihmisten päivittäistä elämää ja ennaltaehkäistä ongelmien pahenemista. WellO2:n visio on olla hengityksen itsehoidon kultainen standardi maailmassa.

Keskeisimmät tavoitteet tällä hetkellä ovat kliinisen tutkimusohjelman edistäminen, hengityksen mittaamiseen liittyvän uuden tuotteen lanseeraus ja kansainvälistyminen erityisesti verkkokauppaa hyödyntäen.

WellO2:n osalta on parhaillaan käynnissä kaksi kliinistä tutkimusta. Toisessa tutkitaan WellO2 harjoittelun hyötyjä astma- ja keuhkoahtaumapotilailla ja toisessa WellO2 harjoittelun vaikutuksia kuntourheilijoiden suorituskykyyn ja keuhkomuuttujiin. Uniapneatutkimus on tarkoitus käynnistää, kun tutkimuksen rahoitus saadaan järjestettyä.

Tuotekehitysprojekti uudenlaisen hengitystä mittaavan laitteen osalta on parhaillaan käynnissä. Kyseessä on WellO2 laitteeseen liitettävä erillinen suukappale, joka on yhteydessä mobiiliapplikaatioon. Suukappale mittaa sisään- ja uloshengitystä ja siirtää tiedon applikaatioon. Applikaation avulla voi mitata, seurata ja parantaa hengityskuntoa ja hengitysvoimaa helposti kotona. Mittaustulosten perusteella applikaatio laatii personoidun harjoitusohjelman ja ohjaa oikeaa harjoittelua. Mittatulokset ja harjoitukset voidaan myös tulevaisuudessa jakaa esimerkiksi hoitavan lääkärin kanssa.

About WellO2

Good breathing is the foundation of a good life and a fundamental right of every human being. Our Nordic heritage - the fresh air of the northern wilderness and the moist of steamy sauna - are the basis of our happiness and natural wellbeing. Based on our healthcare expertise, we have understood how better breathing improves our daily lives. That is why we are committed to help people breathe better so they can enjoy their lives to the fullest. Wherever they live. WellO2 is the world's most versatile breathing trainer that utilizes the globally patented method. The method supports overall well-being by strengthening breathing with resisted breathing exercises and cleansing the lungs with warm steam. WellO2 was developed by experts in the fields of health care, wellness and technology. The innovative solution combines the latest scientific research and technological innovations into non-medical respiratory therapy. Over 65 000 people has chosen to breathe better with the help of WellO2. WellO2 users have shared with us how their general health and well-being has increased with a daily 5 min training routine using the WellO2. Those who have benefited from using WellO2 are: ✔️ People suffering from breathing problems ✔️People suffering from bad air quality ✔️ Elderly ✔️ Athletes and active people ✔️ Singers and voice professionals Read more: wello2.com

Tuomas Mattelmäki
Tuomas Mattelmäki