2018-10-10 07:00Press release

Kansainvälisesti patentoitu suomalainen innovaatio Krista Pärmäkosken tukena

Krista Pärmäkoski

WellO2 ja hiihtäjä Krista Pärmäkoski ovat solmineet yhteistyösopimuksen. WellO2 on kansainvälisesti patentoitu uudenlainen hengityskapasiteetin parantamiseen kehitetty laite. WellO2 perustuu vastusteiseen hengitysharjoitteluun, jonka avulla voidaan nostaa hengityskapasiteettia merkittävästi. Lisäksi laitteen tuottama lämpötilasäädelty höyry hoitaa hengityselimistöä ja auttaa pysymään terveenä erityisesti flunssakaudella.

Aiemmin hengitysharjoittelun roolia kestävyysurheilussa ei ole täysin ymmärretty. Hyviä laitteita ei myöskään ole ollut saatavilla.

”Krista on käyttänyt Welloa osana kilpailuihin valmistautumista jo kahden vuoden ajan. Tämän kesän harjoittelu on ollut jälleen nousujohteista ja loppukesän mattotesteissä Krista saavutti uudet ennätyslukemat hapenottokykytestissä”, toteaa Krista Pärmäkosken valmentaja Matti Haavisto.

Sairastelujen välttäminen harjoitus- ja kilpailukaudella on yksi menestyksen edellytyksistä huippu-urheilijalle. Kylmässä ja kuivassa ilmassa harjoittelu rasittaa ilmateitä ja altistaa erilaisille infektioille.

”Krista on käyttänyt Wellon höyryhengitysominaisuutta säännöllisesti ja takana on nyt kaksi ehyttä harjoituskautta” toteaa Haavisto.

Topics: Urheilu

About WellO2