2023-03-07 14:43Pressmeddelande

Waybler ingår i samarbete med Bredablick Förvaltning

Laddbolaget Waybler och fastighetsförvaltningsbolaget Bredablick ingår nu i ett nationellt samarbetsavtal. Bredablick är en av Sveriges största förvaltare av bostadsrättsföreningar och kan nu erbjuda smart elbilsladdning via Waybler till alla deras kunder till ett förmånligare pris.

Efterfrågan på effektiv och lönsam elbilsladdning hos bostadsrättsföreningar och fastighetsägare ökar. Som stor fastighetsförvaltare i Sverige ville Bredablick kunna erbjuda sina kunder en erfaren partner för elbilsladdning som erbjuder hela värdekedjan.

- Vi ser Wayblers lösning som optimal för större laddanläggningar, den typ av elbilsladdning som BRF:er och fastighetsägare efterfrågar. Deras lösning är redan kostnadseffektiv då begränsade markarbeten behövs och att de kan ladda många bilar på liten elkapacitet. I och med samarbetsavtalet kan nu våra kunder också få ytterligare rabatter på deras laddlösning via oss, säger Daniel Vardnes, VD på Bredablick Förvaltning.

Bredablick har sedan starten i Malmö 2009 vuxit till en av landets främsta aktörer inom sin bransch. Idag finns bolaget på över tio orter och har över 800 anställda runt om i Sverige. De arbetar både mot bostäder och kommersiella förvaltare och erbjuder allt ifrån ekonomisk- och teknisk förvaltning till juridisk support.

- Vi är väldigt glada över att Bredablick ser vår laddlösning som rätt produkt för sina kunder. När en BRF eller fastighet efterfrågar elbilsladdning kan de vara trygga i att vi är med och säkerställer kvalitet i alla led – från platsbesök till färdig installation och support. Vi har installerat fler än 10 000 laddpunkter, en erfarenhet som kommer att komma Bredablicks kunder till gagn, säger Jonas Wånander, Partner Account Manager på Waybler.

Om Bredablick Förvaltning

Bredablick grundades 2009 i Limhamn med visionen att bli Sveriges bästa förvaltare – med fokus på proaktivitet, kvalitet och starka kundrelationer. De erbjuder teknisk förvaltning, energi- och ekonomisk förvaltning, underhållsplanering och projektledning samt juridiskt stöd för BRF:er och fastigheter.
Läs mer på: https://bredablickforvaltning.se/

Om Waybler

Sedan starten 2015 har Waybler växt till en av Sveriges främsta laddbolag inom B2B. Med egen utveckling av både laddboxar och mjukvara har Waybler skapat en unik laddlösning för större laddstationer anpassat för BRF, fastighet och företag. Waybler är idag främst aktivt i Sverige, Norge och Tyskland.

Om Waybler

Waybler is a Swedish tech company offering a unique and complete electric vehicle charging solution for everything from apartments, workplaces and property associations to park-and-ride facilities and airports.