2021-11-26 13:00Pressmeddelande

CaCharge bland Sveriges tio snabbast växande teknikbolag!

CaCharge rankas som ett av Sveriges mest snabbväxande teknikbolag i Deloitte Sweden Technology Fast 50

CaCharge, som grundades 2015 och erbjuder innovativa elbilsladdningslösningar, har listats som ett av Sveriges tio snabbast växande teknikbolag i Deloittes Sweden Technology Fast 50, en prestigefylld ranking av de snabbast växande privata och publika teknikbolagen i Sverige.

Deloittes Sweden Technology Fast 50 är en välrenommerad ranking och ett erkännande av de svenska teknikföretagens framgångar. I Sverige har rankningen genomförts sedan 2003.

Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet och datautrustning till Life Sciences. Rankningen baseras på företagens genomsnittliga intäktsökning under en fyraårsperiod.

CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelind, Louise Kirkegaard och Tomas Öquist. Bolaget erbjuder lösningar för elbilsladdning med laddbox, tjänster och drift i en lösning som är optimerad för aktörer med många laddplatser såsom fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner.

Bekräftelse på en konkurrenskraftig och efterfrågad affärsidé

CaCharge är sprunget ur ett starkt engagemang för ett fossilfritt samhälle och en affärsmodell som möjliggör en massmarknad för eldrivna bilar. Det senaste året har präglats av stark tillväxt, med leverans av flera hundra laddplatser till stora svenska fastighetsbolag och kommuner.

Det är naturligtvis mycket roligt att CaCharge är med på Deloitte Fast 50. Det är en bekräftelse på att vår idé och kompetens efterfrågas, fungerar och är konkurrenskraftig. I med att allt fler laddbara bilar tillkommer ser vi också ljust på framtiden, då fördelarna med vår laddlösning ökar med i takt med antalet bilar som behöver laddning, säger Kurt Högnelid, vd på CaCharge.

Om Waybler

CaCharge elbilsladdning, med laddbox, tjänster och drift, i en lösning är optimerad för att aktörer med många laddplatser såsom fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner administrationsfritt ska kunna erbjuda många laddplatser. CaCharges effektstyrning jämnar ut effekttoppar och kapar kostnader. CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelid, Louise Kierkegaard och Tomas Öquist.

Kurt Högnelid
Kurt Högnelid