2022-10-26 13:41Pressmeddelande

Visit Roslagen söker ny VD

Visit Roslagens nuvarande VD Gisela Norén har valt att anta nya utmaningar och arbetet med att finna hennes efterträdare pågår därför just nu. Vi söker en ledare som kan fortsätta utvecklingen av Roslagen som destination och som kan bygga relationer med destinationens alla intressenter. Rekryteringen sker tillsammans med Huvudverket: https://huvudverket.eu/jobs/10873-vd-till-visit-roslagen/

Visit Roslagen är Roslagens destinationsbolag. Vår roll är att utveckla, marknadsföra och sälja Roslagens turistrelaterade tjänster och produkter. Vi sitter centralt i Norrtälje och jobbar såväl med kommuner som med privata aktörer i Norrtälje, Östhammar och Österåker. Destinationsbolaget har en viktig funktion i att ge inspirerande information och service till besökare och främja ett gott värdskap. Bolaget är också en mötesplats för besöksnäringen och bidrar till näringens kompetens- och ekonomiska utveckling.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.