2024-01-15 07:30Pressmeddelande

Nytt format ska lyfta Roslagen - här är profilerna som deltar i vår

Hunden Harriet upptäcker Roslagen tillsammans med Tony Irving, Edward Blom, Claudia Concha Galli och Olle Lundqvist.Harriet upptäcker Roslagen med Tony Irving, Edward Blom, Claudia Concha Galli och Olle Lundqvist.

I februari lanserar Visit Roslagen sin stora sociala mediesatsning Häng med Harriet, som har producerats under 2023. Under tre månader får du följa med när hundvalpen Harriet upptäcker Roslagen. Men Harriet är inte ensam. Hon har nämligen fint sällskap av inga mindre än Tony Irving, Edward Blom, Claudia Concha Galli och Olle Lundqvist. Följ med Harriet och hennes kompisar när de hänger i gamla stadskvarter, i en vallonsmedja, vid en grillplats intill Roslagsleden och på en militäranläggning i skärgården.

Kampanjen ämnar lyfta besöksnäringen och ska locka fler besökare att upptäcka Roslagen på ett lite annorlunda sätt.

- Att få följa med en söt liten hundvalp på äventyr och samtidigt upptäcka vad Roslagen har att erbjuda tror vi kommer att gå hem hos en stor målgrupp av potentiella besökare till destinationen, säger Visit Roslagens vd Jörgen Eriksson. Och att hon får så fint sällskap av kända profiler som alla har en relation till Roslagen och uppriktigt tycker om den här platsen är verkligen kronan på verket, fortsätter han.

Dansprofilen Tony Irving hänger med Harriet i en av Roslagens spännande småstäder. Harriet ger Tony en dansutmaning och Tony visar Harriet varför han älskar att bo i Roslagen.

Mathistorikern Edward Blom hänger med Harriet i ett av Roslagens alla berikande bruk. Här upplever de historia, äter god mat och Edward får en livslång dröm uppfylld.

Skådespelerskan tillika entreprenören Claudia Concha Galli hänger med Harriet på Roslagens levande landsbygd. De vandrar Roslagsleden och lagar mat tillsammans på råvaror de hittar längs vägen.

Extremsportaren Olle Lundqvist hänger med Harriet i Roslagens skiftande skärgård. Här får de uppleva militärhistoria på ett lite annorlunda sätt när Olle får sin dröm om att skejta på militäranläggningen besannad.

Kampanjen lanseras på Instagram den 5 februari och pågår i 14 veckor.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen är Roslagens destinationsbolag. Vår roll är att utveckla, marknadsföra och sälja destinationen Roslagen till besökare och sälja Roslagens turistrelaterade tjänster och produkter samt driva turistbyråer i Norrtälje och Öregrund. Vi jobbar med kommuner och aktörer i Norrtälje, Östhammar och Österåker. Destinationsbolaget har en viktig funktion i att ge inspirerande information och service till besökare och främja ett gott värdskap. Bolaget är också en mötesplats för besöksnäringen och bidrar till näringens kompetens- och ekonomiska utveckling. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.

Erika Blomqvist
Destinationskommunikatör