2020-04-22 05:27Pressmeddelande

Hyr din egen bit av Roslagen

Nu kan du hyra din egen ö i RoslagenNu kan du hyra din egen ö i Roslagen

I Roslagen hittar du alltid en stund för dig själv. Coronapandemins framfart har gjort att det idag finns ett stort behov av trygga upplevelser. Därför lanserar nu Visit Roslagen kampanjen ”Hyr din egen” som ska locka till att upptäcka Roslagen på ett tryggt sätt.

–  Vi ser att många längtar ut i naturen nu och efterfrågan är stor på upplevelser och platser där man slipper trängas. Därför vill vi göra det lite extra tydligt hur man på bästa sätt upplever Roslagen på ett tryggt sätt, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.

Kampanjen är ett sätt att visa upp Roslagens unika natur- och kulturupplevelser och erbjuda dem i en form som gör att besökare kan njuta av unika upplevelser i mindre grupp eller på egen hand. Bland de platser och upplevelser som går att hyra finns bland annat en ö med boende, bastuflotte och kajak, men också lite annorlunda upplevelser som en egen sälguide, en vikingabåt och ett hotell.

–  I Roslagen finns massor av möjligheter att semestra på egen hand och få en stund för sig själv. Vår förhoppning är att många vill ta chansen att njuta av en egen bastu, en sälsafari med familjen eller en övernattning på en alldeles egen ö, säger Gisela Norén.

Läs mer på vår webbplats eller kontakta oss på info@visitroslagen.se eller telefon 0767-650 660 för hjälp att skräddarsy din unika upplevelse.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen AB arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen. Denna pärla omfattar de fyra skärgårdskommunerna Vaxholm, Österåker, Norrtälje och Östhammar. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.