2019-09-06 12:47Pressmeddelande

500 vandrare deltar i Nya Roslagsmarschen 2019

null

Nya Roslagsmarschen 2019 är nu fullbokad! Även i år kommer 500 vandrare att delta i det populära vandringseventet längs Roslagsleden den 14 september.

Årets vandringsevent blir det femte i ordningen, i år med målgång vid Domarudden i Åkersberga. Deltagarna väljer själva om de vill gå 1, 2 eller 3,2 mil och kan förvänta sig härliga vyer längs sjöar, ängar och lummig skog samt ett antal enklare matstopp med möjlighet att ladda batterierna längs vägen.

– Nya Roslagsmarschen har kommit att bli ett populärt vandringsevent för såväl vardagsmotionärer som vana vandrare. Vi ser fram emot att tillsammans med lokala samarbetspartners få välkomna 500 vandrare till de södra delarna av Roslagsleden den 14 september, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.

Syftet med Nya Roslagsmarschen är att visa upp Roslagsleden och dess olika etapper men också att lyfta lokala aktörer och samarbetspartners i närheten av leden. Liksom tidigare år kommer många av deltagarna från platser utanför Roslagen.

Startplatserna sker i Bergshamra, Wira och Åsättra och gemensam målgång för samtliga vandrare är vid Domarudden i Åkersberga där en After Walk med aktiviteter och underhållning anordnas.

Nya Roslagsmarschen anordnas av Visit Roslagen i samarbete med Föreningen Nya Roslagsmarschen och flertalet lokala aktörer.

Roslagen är skärgården, havet, bruken och småstäderna. Denna pärla omfattar skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Varmt välkommen! www.roslagen.se

Om Visit Roslagen

Roslagen marknadsförs och utvecklas som destination sedan år 1999 av skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Visit Roslagen AB driver nu utvecklingen vidare tillsammans med näringslivet. Bolaget ägs av 160 företag/aktörer samt kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker. Visit Roslagen arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen.