2024-01-12 10:35Nyheter

Visningsresa för dig som vill veta mer om arbete inom besöksnäringen

Vill du också arbeta med service och spännande möten mellan människor i den bransch som sysselsätter flest människor på en global nivå och är en betydelsefull och växande näring i Sverige, Roslagen och så även i Österåkers kommun?

Följ med på visningsresa den 16 januari 2024!

Genom en bussrundtur så kommer du guidas inom turism- och besöksnäringens många olika yrkesroller och vad de betyder samtidigt som du får en presentation av miljön som kan komma bli din framtida arbetsplats. Vi erbjuds också en aktivitet och lite lättare förtäring under timmarna vi spenderar tillsammans.

Österåkers kommun är arrangör och samverkar med hotell- och konferensanläggningen Runö Möten & Events, eventbolaget More Activities  och restaurangen TwoSixtyFour på Österåkers Golfklubb,

Missa inte detta unika tillfälle att få mer kunskap och bättre insyn i den mycket glädjefulla turism- och besöksnäringen.

- Att bidra till att fler upptäcker dom stora möjligheterna som finns till arbete i vår bransch är viktigt för oss. Många känner inte till den mängd av yrken och karriärs möjligheter som finns inom besöksnäringen. Att tillsammans med kollegor i branschen och Österåkers kommun genomföra denna visningsresa känns nytänkande och spännande. Jag hoppas på många deltagare och att vi hittar framtidens stjärnor som tillsammans med oss skapar upplevelser som berikar, säger Camilla Bäckström, Hotelldirektör Runö Möten & Events.

Dag och tid
16 januari klockan 17.00-19.00

Start- och slutbusshållplats är Åkersberga station.

Anmälan
Du anmäler dig via denna länk med sista anmälningsdag den 10 januari. Begränsat antal platser.

Om Visit Roslagen

Visit Roslagen är Roslagens destinationsbolag. Vår roll är att utveckla, marknadsföra och sälja destinationen Roslagen till besökare och sälja Roslagens turistrelaterade tjänster och produkter. Vi jobbar med kommuner och aktörer i Norrtälje, Östhammar och Österåker. Destinationsbolaget har en viktig funktion i att ge inspirerande information och service till besökare och främja ett gott värdskap. Bolaget är också en mötesplats för besöksnäringen och bidrar till näringens kompetens- och ekonomiska utveckling. Roslagen är havet, skärgården, bruken och småstäderna.

Jörgen Eriksson
Jörgen Eriksson