2018-06-28 15:35Nyheter

Visit Roslagen gör film med Greg Hancock inför Speedway-VM

null

Inför sommarens VM-deltävling i Hallstavik den 7 juli lanserar Visit Roslagen nu en film som uppmärksammar såväl besöksmål som aktiviteter i Roslagen. I filmen sätter den världskände speedwayprofilen Greg Hancock och hans Reel45-podcastpartner Stefan Juhnell världsklasstämpeln på upplevelser och platser i Roslagen.

– Greg Hancock är fyrfaldig världsmästare i Speedway och spenderar mycket av sin tid i Roslagen. Han utgör tillsammans med poddkollegan och rospiggen Stefan Juhnell en utmärkt ambassadörsduo för Roslagen. Vi är jätteglada över att ha så stolta ambassadörer att samarbeta med, säger Gisela Norén, VD Visit Roslagen.

I denna lokalt producerade och fartfyllda film upptäcker duon vad Roslagens varierande utbud under en dag, med allt från paddling och skärgård till vikingar och kor. Med filmen hoppas vi att besökarna får upp ögonen för den stora variation av upplevelser och besöksmål som Roslagen har att erbjuda.

– Jag har en bas här sedan många år och känner mig hemma i Roslagen. Här finns massor av roligt att upptäcka för de många besökare som kommer till Hallstavik i samband med VM-deltävlingen, säger Greg Hancock.

Filmen har tagits fram i samarbete med Atmajala, Väddö Gårdsmejeri, Gokart för alla, Vikingabyn Storholmen, Eckerölinjen, Kajak & uteliv, Pensionat Granparken, Roslagens sparbank och Norrtälje kommun.

Se filmen här

För mer information:

Anna Järnebeck
Visit Roslagen

Om Visit Roslagen

Roslagen marknadsförs och utvecklas som destination sedan år 1999 av skärgårdskommunerna Österåker, Norrtälje och Östhammar. Visit Roslagen AB driver nu utvecklingen vidare tillsammans med näringslivet. Bolaget ägs av 160 företag/aktörer samt kommunerna Östhammar, Norrtälje och Österåker. Visit Roslagen arbetar för utveckling, marknadsföring och försäljning av turistbaserade tjänster och produkter i Roslagen.